Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Răducu-george Filipescu, candidat S Calarasi alegeri 2016
Răducu-george Filipescu
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
1.
: Doamnă preşedinte a Camerei Deputaţilor, Domnule preşedinte al Senatului, Ţinând cont de contextul actual politic, parlamentar şi de toate ilegalităţile care au fost făptuite de coaliţia de la putere, solicit o pauză de consultări de două ore. Domnule preşedinte al Senatului, În calitatea dumneavoastră de preşedinte de partid, rog luaţi parte la întâlnirea grupurilor parlamentare reunite ale PDL. mulţumesc. Două ore, rog.
03 Jul 2012  Sursa: stenograme parlament
2.
: Eu, Mocanu Toader, membru al Comisiei parlamentare speciale pentru controlul activităţii Serviciului de Informaţii Externe, jur apăr interesele României şi respect Constituţia şi legile ţării. Jur , atât pe timpul mandatului, cât şi după încetarea acestuia, voi păstra secretul asupra documentelor, datelor şi informaţiilor considerate ca atare de lege, de care voi lua cunoştinţă în exercitarea atribuţiilor. Jur pe propria răspundere nu am colaborat cu structurile fostei securităţi şi nu fac parte din cadrele Serviciului de Informaţii Externe sau ale altor servicii secrete de informaţii.
28 Feb 2012  Sursa: stenograme parlament
3.
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Doamnelor şi domnilor senatori, Stimaţi colegi, Declaraţia mea politică se intitulează "Învestirea Guvernului Negoiţă - un act de apărare a interesului naţional". Începem o nouă săptămână în care buna-cuviinţă, responsabilitatea, consensul şi unitatea, atât de mult clamate în ultimele săptămâni, trebuie şi aplicate în realitate pentru a conduce la deblocarea urgentă a actualei crize politice şi, în consecinţă, la învestirea unui guvern legitim, Guvernul Negoiţă. Fiecare dintre dumneavoastră întâlniţi în această perioadă de campanie cu sute, cu mii de cetăţeni care v-au votat şi care sunt convins dezaprobă comportamentul total iresponsabil al jocului de-a Guvernul, cum fac şi alegătorii din colegiul meu, un joc în care am uitat complet de alegătorii noştri, de votul de încredere pe care aceştia ni l-au acordat pentru a le apăra interesele. Cu siguranţă, interesele românilor nu constau în menţinerea actualei crize sociopolitice. Respectarea legii fundamentale a ţării, Constituţia, şi a interesului naţional trebuie fie mai presus de orice interes de partid şi de campanie. Folosim în aceste zile cuvinte mari şi vreau fac referire la colegii noştri de la Partidul Naţional Liberal, care vorbesc despre o revoluţie a bunei-cuviinţe, dar nimic nu confirmă acest lucru. Dimpotrivă, ne batem joc de istoria prezentă şi de viitorul nostru, al tuturor cetăţenilor României. Mai mult, spune este nevoie de o revoluţie a parlamentarilor de sub dictatura de partid, o revoluţie a conştiinţei şi a asumării responsabilităţii, o expresie la care facem cu toţii apel, dar care s-a golit de conţinut. Semnalul trebuie fie dat în Parlament printr-un vot raţional şi demn de susţinere a viitorului Guvern Negoiţă. Votul fiecărui parlamentar nu afectează unul sau doi români, ci hotărăşte soarta a mii de români. renunţăm, aşadar, la acest comportament nedemocratic şi contrar intereselor românilor şi le redăm acestora demnitatea. Susţinerea recent exprimată a unor parlamentari ai PNL pentru cooperarea cu PD-L este primul semnal pozitiv de responsabilitate asumată. România are nevoie urgentă de un guvern în funcţie pentru a fi reluate discuţiile cu FMI, Comisia Europeană şi Banca Mondială pentru a primi cei 1,5 miliarde de euro în luna decembrie a acestui an. Avem două termene care trebuie respectate cu necesitate: trimiterea bugetului la Parlament pentru discuţie şi validare până pe 4 decembrie anul curent şi Legea răspunderii fiscale, pentru adoptare în Parlament până la 31 decembrie anul curent. punem, aşadar, România mai presus de interesele de partid. punem interesul naţional mai presus de interesele de campanie şi le oferim, în această săptămână, dacă se poate, românilor un guvern legitim. mulţumesc, domnule preşedinte.
09 Nov 2009  Sursa: stenograme parlament
4.
: Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a fost sesizată pentru dezbaterea şi elaborarea raportului la Proiectul de lege pentru ratificarea Memorandumului de înţelegere privind cadrul instituţional al Iniţiativei de Pregătire şi Prevenire a Dezastrelor din Sud-Estul Europei, semnat la Zagreb la 24 septembrie 2007. Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Având avizul favorabil al Comisiei pentru politică externă şi al Comisiei pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului, Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a adoptat un raport de admitere. În conformitate cu obiectul de reglementare, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare, urmând fie adoptat în baza prevederilor art. 76 din Constituţia României, Senatul fiind Cameră decizională. mulţumesc.
26 Oct 2009  Sursa: stenograme parlament
5.
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Declaraţia mea politică de astăzi este intitulată "Minciuna lui Sorin Oprescu". Foarte pe scurt, am spun , deplasându-se la Timişoara, candidatul Sorin Oprescu a afirmat cu tărie ceva ce este inadmisibil, au murit tineri în zadar, din cauză dictatura în România s-a reinstalat sau urmează se reinstaleze. Ceva inadmisibil! La finele săptămânii trecute, actualul primar al Bucureştiului s-a aflat în turneu electoral prin Timişoara. De ce spun asta? Dacă alţi oameni politici care şi-au anunţat candidatura ar putea invoca diferite scuze pentru care bat ţara în lung şi în lat înaintea începerii oficiale a campaniei electorale, domnul Sorin Oprescu chiar nu poate găsi niciun motiv plauzibil. În condiţiile în care Bucureştiul se confruntă cu nenumărate probleme, domnul Oprescu face tot felul de declaraţii care nu-şi găsesc susţinerea în realitate, pentru simplu motiv de a fi auzit. În principiu, actualul primar general al Capitalei a susţinut în urmă cu 20 de ani au murit degeaba atâţia tineri în Timişoara, pentru astăzi România s-a reîntors la un sistem dictatorial. Aşa ceva este incredibil! Fiul unui fost general de Securitate, o persoană care nu a fost nevoită suporte anii grei ai comunismului, cu toate lipsurile acestui regim, se afişeze astăzi cu asemenea declaraţii! Gestul dumnealui este incalificabil din mai multe motive, în primul rând, pentru se leagă de memoria unor persoane, de un subiect sensibil, numai ca vehicul electoral. Domnule Oprescu, rog -mi permiteţi dau un sfat gratuit: concediaţi- imediat toţi consilierii străini pe care îi plătiţi cu sume enorme de bani, fiindcă nu merită. De ce nu merită? Simplu: pentru nu au înţeles românii nu mai pot fi minţiţi atât de uşor şi duşi de nas. În acea zonă a ţării veţi întâmpina probleme majore tocmai din cauza faptului declaraţiile dumneavoastră nu valorează doi bani pentru aceşti oameni. Pentru bănăţeni, în general, dar şi pentru timişoreni, în special, faptele contează, ca de altfel pentru toţi românii. Nu puteţi susţine România se întoarce la un sistem dictatorial. În primul rând, domnule Oprescu, România, de aproape trei ani, este membru cu drepturi depline al Uniunii Europene. După cum bine ştiţi, domnule primar, unul dintre cele mai importante criterii enunţate la Copenhaga în 1995 este: "pentru ca un stat fie membru al selectului grup european, criteriul este acela al statului de drept şi al democraţiei". Altfel spus, domnule Oprescu, atâta timp cât România va avea acest statut, oricât de mult aţi încerca dumneavoastră spuneţi alunecăm spre un regim dictatorial, este o minciună crasă. De asemenea, dacă aduceţi bine aminte, în urmă cu câţiva ani, mai exact atunci când eraţi membru al PSD şi domnul Adrian Năstase candida pentru funcţia de Preşedinte al României, ţara era guvernată de un partid-stat, iar cenzura era o constantă a vieţii publice. Atunci nu v-am auzit plângându- de faptul în România s-ar instala dictatura. Aşa , înainte de a face o declaraţie publică, ar fi de preferat cântăriţi de câteva ori ceea ce vreţi spuneţi, deoarece, altfel, nu veţi face altceva decât lezaţi persoane care nu merită, aşa cum aţi făcut zilele trecute la Timişoara. mulţumesc, domnule preşedinte.
12 Oct 2009  Sursa: stenograme parlament
6.
(se adresează Grupurilor parlamentare ale PNL): Prea multă gălăgie degeaba! (Aplauze din partea Grupurilor parlamentare ale PD-L.)
24 Sep 2009  Sursa: stenograme parlament
7.
: Astfel spus, după ce am hotărât aplicăm o cotă unică pentru impozitul pe venit, de 16% începând cu 1 ianuarie 2005, din dorinţa unei colectări mai eficiente, în ultima parte a guvernării, aţi transformat o parte consistentă din aceşti bani în sporuri, indemnizaţii şi alte sume, care au fost dirijate către protejaţii dumneavoastră. Se afirmă în textul moţiunii acest text produce discriminări. Potrivit Dicţionarului explicativ al limbii române, a discrimina înseamnă a face o deosebire, o distincţie între mai multe elemente. Drept urmare, este normal ca o grilă de salarizare facă deosebiri între veniturile cuvenite unor funcţionari publici, în acord cu legea-cadru, care, la rândul ei, face deosebirea între funcţionarul public de execuţie şi de conducere, pentru a vorbi numai despre o clasificare. Erau mai corecte, din punctul dumneavoastră de vedere, diferenţele de 30-40 de ori mai mari între venituri, care tolerau acele măreţe venituri pentru agenţiile Cabinetului Tăriceanu II? Nu, domnilor colegi. Textul care consacră Legea salarizării unice nu afectează interesele majorităţii societăţii româneşti, ci dimpotrivă. Această lege corijează toate deficienţele din sistemul salarizării, perpetuate de toate guvernările care s-au succedat la cârma ţării în ultimii 20 de ani. Evident, vor fi şi persoane ale căror venituri nu se pot justifica şi care vor fi afectate de această lege. Practic, Guvernul Emil Boc schimbă optica, prin faptul -i îndreptăţeşte pe cei care muncesc. Nu perpetuăm, aşa cum aţi făcut dumneavoastră, acel peşte răpitor, care se cheamă bugetofag şi care era prezent în direcţiile şi agenţiile fostului guvern. Referitor la schimbarea mentalităţii odată cu trecerea în opoziţie, acuzaţi Guvernul Boc de încălcarea Constituţiei prin asumarea răspunderii pentru cele trei proiecte de lege. Interpretarea îngustă a Constituţiei expune încă o dată, în plus, penibilului. Veniţi ironic şi ne spuneţi un proiect de lege nu înseamnă trei proiecte de lege. Excelent, domnilor! Dar acum, venim şi întrebăm noi: în 14 iunie 2005, când Guvernul Tăriceanu şi-a asumat răspunderea pentru Pachetul legislativ privind proprietatea şi reforma în justiţie, prin care era propusă modificarea a nu mai puţin de 17 acte normative, nu v-aţi mai arătat contrariaţi. Asta doar pentru a oferi un exemplu. Pe de altă parte, dacă veţi consulta literatura de specialitate, veţi observa asumarea răspunderii pe un pachet de legi este o practică devenită cutumă a dreptului parlamentar. Cum puteţi afirma, domnilor colegi de la PNL şi UDMR, , prin Legea salarizării unitare, tinerii nu vor mai dori acceadă în funcţiile publice, în condiţiile în care salariul unui debutant din administraţia publică va creşte substanţial, iar tinerii pregătiţi vor fi mai motivaţi se angajeze în instituţiile publice? Şi tocmai dumneavoastră, domnilor, vorbiţi de îndepărtarea tinerilor cu studii de specialitate din administraţia publică? întreb: cu ce drept? ne aducem aminte un pic de tinerii pregătiţi prin Programul "Bursele guvernului". Pentru cei care nu cunosc un amănunt, problema o voi expune foarte pe scurt. Prin acest program, o serie de tineri au plecat studieze în străinătate, în centre de renume, dar cu o condiţie: atunci când revin în ţară, lucreze cel puţin cinci ani de zile pentru statul român, de pe poziţii de manageri publici. Zis şi făcut. Tinerii plecaţi la studii, pentru care statul român, mai bine spus contribuabilul român, plătea burse de până la 30 de mii de euro anual, au fost traşi pe sfoară de fostul Guvern. Deşi au existat multe cazuri în care aceşti tineri ar fi avut posibilitatea se angajeze în străinătate, aceştia au venit în ţară, în vederea onorării contractelor. Şi aici, ce vezi, surpriză. Guvernul le-a spus multora dintre ei mai trebuie urmeze un curs la Institutul Naţional de Administraţie. Adică, după ce ai studiat la Londra, Paris sau alte centre de elită, trebuie te întorci la Bucureşti, continui un curs de trei luni, pentru altfel nu eşti destul de pregătit. Când, de fapt, un asemenea curs nu era decât o tragere de timp, majoritatea tinerilor nefiind angajaţi pe posturile de manageri publici. Astfel spus, aţi amăgit sute de tineri, spunându-le , atunci când se vor întoarce în ţară, vor avea putere de decizie, vor fi plătiţi decent. Şi când au revenit în ţară, le-aţi întors şi dumneavoastră spatele. Mai mult decât atât, milioane de euro din banii contribuabililor s-au scurs fără ca aceştia poată beneficia de expertiza tinerilor, dobândită peste hotare. Tocmai pentru aşa înţeleg cei de la PNL şi UDMR echitatea, sunt atât de înverşunaţi împotriva Legii privind salarizarea unică. Totuşi, cel mai surprinzător pentru mine este faptul , un partid politic, care se intitulează liberal, are o atitudine de închistare faţă de relaţiile pe care actualul Guvern le dezvoltă cu diferite organisme internaţionale, precum Fondul Monetar Internaţional. Practic, dumneavoastră nu aţi înţeles ce presupune globalizarea sau europenizarea. Cereţi, cu orice preţ, ca România combată efectele crizei prin politici proprii. Dragi colegi, Dacă nu aţi înţeles până acum, actuala criză economică şi financiară nu a fost provocată nici de Traian Băsescu, nici de Emil Boc, nici de parlamentarii PSD sau PD-L, după cum încercaţi inoculaţi opiniei publice. Criza pe care o resimţim cu toţii în România nu este altceva decât un efect al unei crize mondiale. Pe cale de consecinţă, nu se poate ca un singur stat, indiferent dacă este vorba de Germania, dacă este vorba de Franţa, de Statele Unite ale Americii ofere o soluţie unică la această criză economică. Această criză solicită răspunsuri multiple, care trebuie pună în acord problemele specifice ale fiecărei ţări. În final, vreau remarc lipsa de onestitate a opoziţiei, care nu apreciază voinţa politică a Guvernului condus de Emil Boc, care doreşte schimbarea din temelii a societăţii româneşti şi a instituţiilor publice, pentru modernizarea statului român. Ceea ce face acest cabinet este fără precedent în istoria postcomunistă a României. Îşi asumă răspunderea pentru Legea privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, Legea educaţiei naţionale şi Legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. Răspunderea este asumată, practic, pentru o reformă reală, care are drept ţel unic binele celor care ne-au investit pe toţi în aceste funcţii, şi anume binele cetăţeanului.
24 Sep 2009  Sursa: stenograme parlament
8.
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Domnule prim-ministru, Stimaţi miniştri, Domnilor preşedinţi, Şi dragi colegi, Doresc expun punctul de vedere al Grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal asupra moţiunii de cenzură prezentate în urmă cu trei zile de colegii parlamentari de la Partidul Naţional Liberal şi de la UDMR. Ceea ce ne-a determinat avem această reacţie a fost faptul , în momentul citirii moţiunii de cenzură, am observat aceasta nu este altceva decât o altă minciună mare, mare de tot, a opoziţiei. Fiecare paragraf al moţiunii nu este decât o inepţie, a cărei ţintă finală nu o reprezintă nicidecum actualul Guvern, aşa cum doreşte reiasă din titlul moţiunii, ci actualul preşedinte al României. Pe cale de consecinţă, am trecut la o analiză amănunţită a moţiunii, atât din punct de vedere politic, cât şi al dreptului constituţional. Dacă, din punct de vedere politic, este oarecum de înţeles opoziţia se agaţă de această procedură parlamentară pentru a combate Executivul, răstălmăcirea Constituţiei nu mai poate fi trecută, însă, cu vederea. Încă din momentul justificării acestui act, veniţi ne prezentaţi faptul moţiunea dumneavoastră se bazează pe un complex de argumente. Nimic mai fals! Moţiunea dumneavoastră se bazează pe un complex de inferioritate, generat de frustrările născute din incapacitatea cu care aţi administrat treburile publice ale României. Domnilor parlamentari care situaţi astăzi pe băncile opoziţiei, cu ce drept moral veniţi declaraţi în perioadă de criză se fac economii? Aceasta, în condiţiile în care Guvernul condus de premierul Emil Boc a reuşit, prin programe şi politici publice, eficientizeze, micşoreze cu mult cheltuielile publice, printr-o cheltuire corectă a veniturilor statului, un lucru nefamiliar guvernelor postdecembriste. Ei bine, şi cu toate acestea, se poate observa statistic cum, în ultimele nouă luni, banul public a fost cheltuit responsabil şi direcţionat în zonele în care era strict necesar. Guvernul Boc nu s-a lăfăit în banii statului, aşa cum au făcut Cabinetele precedente, ci, dimpotrivă. În al doilea rând, cum puteţi vorbi dumneavoastră de economii, când, deşi se ştia încă din semestrul II al anului trecut va urma o criză economică şi financiară la nivel mondial, nu aţi făcut altceva decât risipiţi resursele băneşti ale ţării. Aţi cheltuit atâţia bani publici atât înainte de campanie, cât şi în timpul campaniei, încât aţi golit vistieria ţării. Atunci nu v-aţi gândit faceţi economii? De ce nu aţi cuantificat efectele crizei? Sau poate nu aveau de ce mai intereseze? Poate fi un lucru adevărat şi acesta. De asemenea, este rizibil susţineţi ideea potrivit căreia, în timpul crizei economice nu trebuie se elaboreze strategii de dezvoltare. Miniştrii Cabinetului Boc dau dovadă de curaj şi îşi asumă orice provocare tocmai din dorinţa de a scoate cât mai repede România din criză. Totodată, observ cu uimire cum schimbarea statutului, altfel spus trecerea de la putere la opoziţie, produce schimbări radicale asupra concepţiilor umane. La momentul prezentării moţiunii aţi susţinut economia reală este cea privată. Total de acord, dar atunci cum se face, domnilor colegi de la PNL şi UDMR , în ultima parte a guvernării dumneavoastră, personalul bugetar a crescut exponenţial. (Vociferări în rândul Grupurilor parlamentare ale PNL.) Atunci nu mai eraţi adepţi ai unei filozofii oarecum liberale? afundaţi şi mai mult atunci când declaraţi numai o economie puternică poate fundamenta şi susţine o grilă de salarizare unitară. Păi, atunci, domnilor colegi, de ce nu aţi avut astfel de iniţiativă în perioade succesive de creştere economică, pe care le clamaţi au avut loc în timpul guvernării dumneavoastră? Voci din partea Grupurilor parlamentare ale PNL: Aşa e, tu ai rămas la Putere. Trădătorule!
24 Sep 2009  Sursa: stenograme parlament
9.
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Încă de la început pot spun am alătur iniţiatorilor fiindcă, după cum spusese şi colega noastră, iniţiativa este bună şi totodată poate fi şi perfectibilă. Ca un precedent, vreau reamintesc: pe guvernarea trecută a fost un set de legi pentru instituţiile deconcentrate care lucrau cu public, dar e vorba de public mult mai numeros, s-a semnat şi un memorandum, este vorba de permise, este vorba de paşapoarte, este vorba de Registrul Comerţului şi aşa mai departe. Ca şi conducător al Instituţiei Prefectului, am constatat acel birou unic care a luat fiinţă a fost foarte bun, în sensul s-a defluidizat foarte mult aglomeraţia şi, din acest punct de vedere, consider iniţiativa este bună. Şi încă ceva: cred Guvernul va fi de acord în situaţia în care nu va fi nevoie de un blat la organigramă, fiindcă resursele umane se pot găsi şi în cadrul instituţiilor, în cadrul Instituţiei Prefectului, şi, totodată, prefectul, prin ordin, poate apela la specialiştii de la unităţile deconcentrate din judeţ. Astfel, propun, domnule preşedinte, retrimitem la comisie această iniţiativă şi am încredere expunerea va fi mult mai bine fundamentată şi va fi, în final, şi Guvernul de acord. mulţumesc.
09 Sep 2009  Sursa: stenograme parlament
10.
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Domnule ministru, Nu fiţi trişti, rog frumos, domnul preşedinte al PNL George Crin Laurenţiu Antonescu a venit bată cu pumnul în masă şi ne facă din deget, dar staţi liniştiţi, o îl mai vedem doar la următoarea moţiune. (Aplauze.) Însuşi titlul moţiunii este nu doar de combătut, ci chiar de condamnat, din cel puţin două perspective: fie iniţiatorii nu cunosc specificul activităţii militare, ceea ce este condamnabil pentru oamenii politici care au condus România în ultimii patru ani, ministeriatul apărării naţionale revenind exclusiv PNL-ului... (Discuţii şi rumoare în sală.), fie cunosc acest specific, dar, mai grav, încalcă Constituţia României, eludând cu bună-ştiinţă obligaţia de a asigura o informare corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice, inclusiv privind securitatea naţională. Care sunt argumentele în sprijinul acestor afirmaţii? Demnitatea Armatei Române, ca noţiune generată de demnitate însăşi, nu se măsoară în bani, ci în tradiţii, în puterea de sacrificiu, în cultură militară şi profesionalism, toate acestea fiind recunoscute de populaţie, care plasează mereu armata în topul încrederii şi respectului. Din anul 2005 şi până în prezent, niciun guvern şi nicio majoritate parlamentară nu au reuşit asigure armatei 2,38% din PIB, această imposibilitate obiectivă neconstituind un motiv pentru depunerea unei moţiuni pe tema respectivă sau pentru acuzaţia de lipsă de demnitate şi responsabilitate a puterii legislative ori executive. Actualul buget al armatei este acordat în situaţia unei profunde crize economico-financiare la nivel mondial, lucru cu totul şi iresponsabil ignorat de iniţiatorii moţiunii, care, astfel, scot instituţia militară din contextul social şi economico-financiar actual. Se fac disponibilizări în armată, ceea ce nu se întâmplă, de regulă, în armată, domnilor! Sunt unele categorii socioprofesionale cărora, temporar, nu li s-au plătit integral salariile, în timp ce în armată nu s-au plătit, temporar, doar sporurile, sporuri a căror plată a fost doar amânată şi nu constituie baza salarizării militarilor, aceasta fiind achitată integral. Neplata sporurilor specifice în anii trecuţi, respectiv pentru personalul navigant de pe cele două fregate, sub ministeriatul PNL, nu numai nu a fost de natură genereze iniţiativa unei moţiuni de cenzură, dar nici măcar nu a făcut obiectul unei audieri la comisia de specialitate. Iniţiatorii moţiunii nu au cultura militară necesară pentru a face diferenţa dintre profesionalismul unei armate naţionale şi mercenariat, astfel obligaţia de a păstra secretul de stat sau de serviciu derivă nu din plata sporului de confidenţialitate, ci din însăşi calitatea specială de militar, asumată prin jurământul militar şi instituită prin legislaţia specifică domeniului. Iniţiatorii moţiunii se feresc facă vreo referire la faptul , la sfârşitul săptămânii trecute, s-au perfectat principiile şi normele pe baza cărora se stabilesc soldele militarilor, conform proiectului legii salarizării unice care îi plasează printre primele categorii socio-profesionale în raport cu nivelul salariilor. Cu privire la înzestrarea cu tehnică militară, problema achiziţionării avioanelor-multirol, dar şi a altor categorii, se află pe agenda ministerului, a Guvernului şi CSAT-ului încă din anul 2005, ceea ce nu i-a împiedicat pe iniţiatorii moţiunii descopere abia acum armata este înzestrată cu tehnică învechită. Dotarea precară a trupelor româneşti din teatrele de operaţii este cunoscută din momentul începerii misiunilor şi al comparării cu înzestrarea tehnică a militarilor din alte armate participante. În acest sens, o activitate de documentare şi control a Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională la trupele române aflate în Irak, în 2008, a evidenţiat, din nou, acest lucru în sinteza trimisă Ministerului Apărării Naţionale, prin care se atrăgea atenţia asupra faptului nu se asigură nici măcar piese de schimb şi pneuri pentru taburi, acestea fiind ţinute în stare de operativitate prin descompletarea acelor maşini de luptă sau alte improvizaţii. Cu privire la propunerile pe care le conţine moţiunea, trecând peste faptul textul este plin de construcţii literare specifice pamfletului, şi nu unui act de însemnătate politică majoră, ele se află, încă de la începutul primei sesiuni a actualei legislaturi, pe agenda de lucru a Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, care deja a desfăşurat o activitate de documentare, în luna martie, în cadrul Departamentului pentru Înzestrare al Ministerului Apărării Naţionale, urmând faciliteze demersul legislativ pentru îmbunătăţirea cadrului actual de reglementare privind achiziţiile din domeniul apărării. Stimaţi colegi, solicit respingeţi prin vot acest text intitulat moţiune simplă. mulţumesc. (Aplauze.)
15 Jun 2009  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next

Nici un comentariu pentru “Răducu-george Filipescu”

Lasa un comentariu



Harta politicii
a apărut în

hartapoliticii.ro © 2008-2012

Toate datele de pe acest site sunt oferite cu caracter orientativ. Folosind acest site acceptați că autorii nu își asumă nici o răspundere pentru corectitudinea acestor informații. Dacă aveți întrebări, sugestii sau opinii, vă rog să mă contactați.