: Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Îmi fac datoria să vă informez că dezbaterea şi adoptarea proiectului de buget în această formulă este ilegitimă din punct de vedere democratic. Cu o lună în urmă a fost învestit un Guvern de tehnicieni, în baza unui program de 11 pagini, presupus program de administrare. Proiectul de buget propus de Guvern schimbă major priorităţile pentru care acest Parlament a primit votul cetăţenilor şi Guvernul votul de învestitură şi schimbă angajamentele noastre, pe care le avem în special în Uniunea Europeană, şi mă refer la Strategia UE 2020. Are părţi pozitive: atât sumele la venituri, cât şi cele la cheltuieli sunt mai mari, de asemenea, ne asumăm un deficit mai mare. Dar - ca să înţelegeţi la ce mă refer şi de ce spun că este ilegitim! -, în totalul cheltuielilor din 2014, educaţia naţională reprezenta 8%, conform datelor Eurostat. Dacă vor fi realizate cifrele acestui buget, ponderea, în total, a cheltuielilor pentru educaţie va ajunge la 4,1%, într-un stat care este departe de a îndeplini obiectivul asumat, foarte modest, de exemplu, de reducere a abandonului şcolar. Rolul Parlamentului în orice democraţie, stimaţi colegi, este acela de a stabili destinaţiile mari ale bugetului de stat, priorităţile şi programele care vor fi finanţate. Nu este... Este cel de a împărţi tortul, cum le place unora să spună, nu de a pune bombonele pe fiecare felioară, cam ceea ce s-a întâmplat la comisie. Deci din punct de vedere al procedurii, domnule preşedinte, art. 49 nu se poate aplica, acela că reprezentanţii grupurilor vor vorbi în numele grupurilor, întrucât, din cauza procedurii de urgenţă aplicate, dezbaterea în grupuri nu a avut loc. Mulţumesc foarte mult.
| |