Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Razvan Tanase
Razvan Tanase
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
1.
: "Autostrăzile din România - de la masterplanuri la eşecuri" În proiecte avem autostrăzi şi drumuri expres fără număr, însă în realitate am învăţat ne mulţumim doar cu jocul autorităţilor de-a carioca şi harta, un joc pentru care cetăţenii scot din buzunare bani grei, plătind cu vârf şi îndesat promisiunile electorale de mii de kilometri de drumuri, realizaţi în prezent doar pe hârtie - o propagandă de doi lei şi o gargară ieftină, mascată de scheme pompoase menite ia ochii alegătorilor. Deşi la cheltuit sume fabuloase pe studii de fezabilitate şi la tăiat panglici ne merge foarte bine mâna, când vine vorba de rezultate palpabile care merite toată vâlva şi investiţiile, nu mai putem fi la fel de entuziaşti. Aruncând o simplă privire pe harta Europei, observăm cum aceasta este împânzită de autostrăzi, excepţie făcând şi aici ţara noastră, care se poate lăuda doar cu câteva crâmpeie de drum, pe care mai mult stai decât mergi, denumite sugestiv autostrăzi. Astfel, România rămâne codaşă la capitolul infrastructură, dar an de an primim încurajări se lucrează... din păcate putea spune fără prea mult spor, daţi fiind kilometrii de şosele de mare viteză inauguraţi în 2014 (aproximativ 50 km), dar şi reducerea drastică a investiţiilor în respectivul domeniu, într-o perioadă în care autorităţile se lăudau în faţa populaţiei cu un excedent bugetar. Conform informaţiilor furnizate de CNADNR, din 2012 şi până în prezent au fost inauguraţi aproximativ 300 km, toate tronsoanele fiind demarate în perioada guvernărilor anterioare, actualii oficiali mulţumindu-se taie panglici pentru proiectele începute de alţii, culegând astfel laurii unei munci la care nu prea s-au înghesuit pună umărul. Aceeaşi atitudine se întâlneşte şi în cazul studiilor de fezabilitate, pentru care autorităţile au început manifeste un interes deosebit în ultima perioadă, fiind dispuse plătească sume importante, poate ne vor convinge în acest mod de interesul lor pentru dezvoltarea infrastructurii din ţara noastră, fiind cheltuite peste 100 de milioane de euro, valori deloc de ignorant, având în vedere faptul au fost pur şi simplu aruncate pe cercetări care au expirat şi nu mai pot fi folosite. Dat fiind termenul de valabilitate relativ mic, precum şi costurile importante pe care le presupune refacerea acestora, la prima vedere ar părea mult mai eficiente şi mai puţin costisitoare investiţiile pentru descoperirea unor aditivi care prelungească valabilitatea studiilor de fezabilitate. Astfel, am putea le folosim atât noi, doar pentru lecturare, dat fiind modul în care se lucrează de câţiva ani, cât şi urmaşii urmaşilor noştri, probabil mult mai capabili şi dezvolte o infrastructură asemănătoare cu cea a ţărilor vestice, şi nu doar rătăcească sute de kilometri de autostrăzi printre declaraţii şi documente. Principalul motiv pentru care cu toţii insistăm atât de mult pe necesitatea construcţiei de autostrăzi în România nu este reprezentat de dorinţa de a facilita goana deţinătorilor de maşini de mare viteză pe drumurile noastre, ci are în primul rând ca obiectiv impulsionarea economiei şi creşterea numărului locurilor de muncă, două capitole la care din păcate nu excelăm. Şi nu refer aici la locurile de muncă pentru câteva lopeţi, oferite temporar, ci la acelea care ar rezulta în urma investiţiilor atrase de o infrastructură dezvoltată, asemănătoare cu cea a vecinilor noştri din Uniunea Europeană. Din păcate, potenţialul de creştere pe care îl avem, şi care ne face una dintre cele mai atractive ţări din sud-estul Europei, este atenuat de indiferenţa autorităţilor. Acestea fie nu au învăţat, fie nu doresc acţioneze în sensul în care ne-am putea transforma într-un stat cu rezultate concrete, căci principala piedică în calea investitorilor dornici intre pe piaţa din România este reprezentată de lipsa unui sistem de autostrăzi bine pus la punct, care asigure legătura cu ţările vestice şi permită un transport eficient. Stimaţi guvernanţi, talentul desăvârşit la tergiversarea şi blocarea proiectelor din acest domeniu, precum şi la tăierea panglicilor vi l-aţi demonstrat, însă finalizarea autostrăzilor pe care le creionaţi cu minuţiozitate de trei ani a devenit vitală, iar cetăţenii şi potenţialii investitori aşteaptă rezultate concrete pe această linie.
12 May 2015  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next

Nici un comentariu pentru “Razvan Tanase”

Lasa un comentariu

Date de contact
Flux RSS   Declarații
28 Oct
2015
: Din partea Grupului naţional-democrat, domnul Deaconu Mihai.  
25 Jun
2015
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Declaraţia mea politică de astăzi se numeşte "Copiii abandonaţi de părinţi şi ignoraţi de stat". Dar, cu permisiunea dumneavoastră, dom... 
04 Jun
2015
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Declaraţia politică se numeşte "Când Guvernul aţipeşte, cetăţeanul de rând plăteşte". Stimaţi colegi, Deşi prevederea legislativă care impune achita... 
12 May
2015
: "Autostrăzile din România - de la masterplanuri la eşecuri" În proiecte avem autostrăzi şi drumuri expres fără număr, însă în realitate am învăţat să ne mulţumim doar cu jocul au... 
12 May
2015
: "Bacşişul ospătarilor - pilonul economiei subterane" Faptul că românul este inventiv îl ştim cu toţii, iar de la această regulă se pare că nu doresc sub nicio formă să se abată nici... 
Alte legături


Harta politicii
a apărut în

hartapoliticii.ro © 2008-2012

Toate datele de pe acest site sunt oferite cu caracter orientativ. Folosind acest site acceptați că autorii nu își asumă nici o răspundere pentru corectitudinea acestor informații. Dacă aveți întrebări, sugestii sau opinii, vă rog să mă contactați.