Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
Dacă te autentifici vei putea
să selectezi pasaje de declarații pentru a le marca drept importante.
1. | : "Promovabilitatea la simularea examenului de bacalaureat anunţă un nou eşec" Problemele din învăţământul românesc au început să îi frământe din ce în ce mai intens pe actualii reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei, care recunosc realitatea crudă reflectată de rezultatele obţinute de elevii clasei a XII-a la simularea bacalaureatului. Acestea ne confirmă faptul că mai avem un singur pas până la înregistrarea unui nou eşec. În ultimii ani promovabilitatea la examenul maturităţii s-a prăbuşit dramatic, iar în loc să se caute soluţii eficiente, toată lumea a fost ocupată să caute vinovaţi şi să arunce culpa dintr-o parte în alta, ca şi cum fuga de răspundere ar fi devenit cel mai modern mijloc de rezolvare a problemelor. Din păcate, nimeni nu şi-a asumat acest dezastru, măsurile au întârziat să apară şi astfel am ajuns din nou faţă în faţă cu un fiasco iminent care va ajuta la îngroşarea rândurilor şomerilor din ţara noastră cu zeci de mii de absolvenţi fără bac. Deşi toate guvernele de după '89 şi-au dorit să reformeze sistemul educaţional, majoritatea încercărilor s-au dovedit experimente nefericite pe seama elevilor şi a dascălilor, nereuşindu-se până în prezent înregistrarea unor performanţe marcabile care să ne aducă pe făgaşul corect spre normalitate. Din 2010, când rata de promovabilitate a început să înregistreze scăderi semnificative la nivel naţional, s-a stat cu mâinile încrucişate aşteptându-se următoarele sesiuni, probabil cu speranţa că lucrurile se vor rezolva de la sine. Din punct de vedere declarativ şi al implementării de măsuri ineficiente, nu pot contesta implicarea guvernanţilor, dar când vine vorba de culegerea roadelor, acţiunile lor lasă de dorit, iar declaraţiile pot fi încadrate cu uşurinţă la categoria vorbe goale. Bineînţeles că nereuşita s-ar putea pune şi pe umerii profesorilor sau ai elevilor, pentru că evident, aşa cum există cadre didactice excepţionale, există şi dascăli nepregătiţi, şi cum avem elevi care ne reprezintă cu mândrie la diverse olimpiade şi concursuri, avem şi elevi pentru care studiul nu se află pe lista priorităţilor din diferite motive. Dacă aceştia din urmă acuză volumul prea mare al materiei, îndrumătorii lor arată cu degetul către salariile de doi bani, prin care le este răsplătită munca. În situaţia dezbătută astăzi nu se aplică însă zicala "buturuga mică răstoarnă carul mare", astfel că ar fi incorect să punem incompetenţa unui întreg sistem pe spatele cazurilor individuale, izolate. Ţinând cont de rezultatele simulării, unde s-au înregistrat 38-39% medii de peste 6 (dintre cei care s-au prezentat la examen), nu avem cum să sperăm la o îmbunătăţire spectaculoasă în perioada imediat următoare, care să se reflecte în creşterea promovabilităţii în rândul elevilor care susţin vara aceasta bacalaureatul. Deşi anumiţi profesori se declară încrezători atunci când compară notele obţinute în anii precedenţi la repetiţiile oficiale cu cele din sesiunea actuală, ministrul de resort cataloghează procentele drept nesatisfăcătoare, susţinând că ne confruntăm cu o problemă naţională, care a generat în anii trecuţi sute de mii de absolvenţi de liceu fără bac, şi care în opinia mea va continua să îşi producă efectele nefaste şi anul acesta, dat fiind faptul că ne axăm din nou doar pe vorbe, fără a acţiona concret pentru remedierea situaţiei. De peste 20 de ani ne aflăm în proces de modernizare a învăţământului românesc, însă lipsa de profesionalism îşi va spune iarăşi cuvântul, iar cei care vor avea de suferit vor fi elevii, al căror viitor incert este pecetluit de nepăsarea autorităţilor care constată neregulile din sistem, dar întârzie să intervină prompt pentru rezolvarea lor. Ascultând declaraţiile noilor oficiali din domeniu, care par hotărâţi să "ia taurul de coarne", am avut un déj341; vu, de parcă l-aş fi auzit pe domnul Remus Pricopie, în primăvara anului 2013, când ne prezenta ţintele pe care şi le-a propus pentru reformarea sistemului educaţional... fără succes însă. Încrederea şi entuziasmul manifestat de fiecare dintre aceştia, la început de drum, mai că ne-ar face să credem că lucrurile vor lua întorsătura dorită, iar şirul dezastrelor din învăţământ se va sfârşi. Din păcate, avem o experienţă destul de vastă în ceea ce priveşte "implementarea" unor planuri sortite eşecului, şi astfel că nici elevii şi nici dăscălii nu mai au încredere în "bunele intenţii" care li se prezintă necontenit. Instituţia şcolii a scăzut în ochii tuturor, şi rolul ei de a crea valori pentru societate a rămas doar o iluzie. Dacă vom persista în indiferenţă, iar deciziile de reformare a educaţiei vor rămâne doar pe hârtie sau la stadiu declarativ, primând orgoliile politice, vom îngropa definitiv acest capitol, care oricum este foarte departe de actualele cerinţe ale Uniunii Europene. | |
|
|
Date de contact
Declarații
28 Oct 2015
| : Din partea Grupului naţional-democrat, domnul Deaconu Mihai. |
25 Jun 2015
| : Mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Declaraţia mea politică de astăzi se numeşte "Copiii abandonaţi de părinţi şi ignoraţi de stat". Dar, cu permisiunea dumneavoastră, dom... |
04 Jun 2015
| : Mulţumesc, domnule preşedinte. Declaraţia politică se numeşte "Când Guvernul aţipeşte, cetăţeanul de rând plăteşte". Stimaţi colegi, Deşi prevederea legislativă care impune achita... |
12 May 2015
| : "Autostrăzile din România - de la masterplanuri la eşecuri" În proiecte avem autostrăzi şi drumuri expres fără număr, însă în realitate am învăţat să ne mulţumim doar cu jocul au... |
12 May 2015
| : "Bacşişul ospătarilor - pilonul economiei subterane" Faptul că românul este inventiv îl ştim cu toţii, iar de la această regulă se pare că nu doresc sub nicio formă să se abată nici... |
Alte legături
| |