Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Marian Iulian Rasaliu, candidat S Brasov alegeri 2016
Marian Iulian Rasaliu
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
11.
: Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Am citit şi m-am bucurat foarte mult constat raportul este favorabil, fără amendamente din partea ambelor comisii şi dori numai fac o subliniere. Această lege vine, într-adevăr ca o facilitate privită cu onestitate pentru tinerii din mediul rural. Fiecare dintre noi, în calitatea de senator, cred a întâlnit nu o dată, în deplasările în teritoriu, întrebările pe care tinerii din mediul rural ni le-adresează vizavi de dorinţa lor de a se consolida, de a rămâne acolo unde s-au născut, de a-şi întemeia familii, de a dezvolta o economie agrară viabilă. Prin urmare, apreciez foarte mult acest proiect de lege şi îi invit pe colegii mei aibă amabilitatea de a-l vota cu toată deschiderea. mulţumesc.
16 Sep 2004  Sursa: stenograme parlament
12.
: Domnule preşedinte, stimate colege şi stimaţi colegi. rog aprobaţi ca poz.26 de pe ordinea de zi, mai exact proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.59/2004 pentru modificarea Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, o reprogramăm, la solicitarea iniţiatorului. Mulţumesc.
16 Sep 2004  Sursa: stenograme parlament
13.
: mulţumesc, domnule preşedinte. Stimaţi colegi, Ne apropiem de un eveniment care în fiecare an se produce în jurul jumătăţii lunii septembrie, deschiderea anului de învăţământ - 15 septembrie - un eveniment pe care indiferent de vârsta pe care o avem, de pregătirea pe care o avem îl simţim pentru este firesc fim în normalitatea existenţei noastre, gândindu-ne la aceia care păşesc pentru prima dată pragul şcolii sau la aceia care se pregătesc, intrând în ultimul an de studiu -şi încheie un ciclu al existenţei lor, al pregătirii lor pentru viaţă. Iată de ce am fac câteva referiri în acest cadru, în acest moment - spune eu - în apropierea zilei de 15 septembrie, la învăţământul preuniversitar din România care a cunoscut în ultimii ani schimbări care vizează, cel puţin din punctul meu de vedere, două direcţii la care am fac referire. Pe de o parte, reabilitarea şcolilor din România, un efort mare pe care Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi Guvernul României l-a făcut în ultimii trei ani de a duce cât mai mult spre normalitate viaţa şcolii româneşti. S-au găsit, de multe ori cu greu, resurse şi chiar noi în acest cadru am aprobat împrumuturi pentru ca localurile de şcoală arate, de la an la an, mai bine decât au arătat până acum. Desigur, este loc de mai bine. Dar nu putem nu recunoaştem, apelând la conştiinţa noastră de oameni , în ultimii trei ani, în şcolile din România s-au întâmplat lucruri bune. S-au reparat multe şcoli, s-au finalizat localuri noi de şcoală începute de mulţi ani, s-au realizat multe săli de sport, s-a informatizat învăţământul preuniversitar, s-au comasat unele şcoli acolo unde nu exista fie bază materială corespunzătoare, fie dascăli pe măsura elevilor de acolo, indiferent erau într-un cătun îndepărtat de ţară, asigurându-le un mijloc de transport decent copiilor de la o şcoală, undeva pe un deal sau pe o vale, până la şcoala de centru unde aibă şi ei şansa egalităţii de şanse cu ceilalţi copii. De fiecare dată însă ne gândim în alte părţi ale lumii este mult mai bine decât la noi şi este bine gândim aşa şi ne raportăm la ceea ce înseamnă mai mult şi mai bine şi noi facem mai mult şi mai bine. Dar, repet, cu ochii minţii noastre şi cu conştiinţa noastră de oameni, nu putem nu realizăm în ultimii ani s-au făcut mari schimbări şi bune schimbări în învăţământul din România. Cât priveşte cea de a doua direcţie la care am refer şi care va avea, la un moment dat în alocuţiunea mea şi un punct sensibil, este vorba de managementul resurselor umane. Ce înseamnă asta? Într-o accepţie simplă înseamnă încadrarea unităţilor de învăţământ cu cadre didactice care fie competente desfăşoare actul didactic. Este o preocupare firească a oamenilor care conduc o şcoală, indiferent ea este o şcoală mică sau o şcoală mare, este undeva la ţară sau undeva într-un oraş al ţării noastre. Ei bine, de-a lungul anilor - refer la ani de după Revoluţia din 1989 - în învăţământul românesc ne-am confruntat - spune eu - cu războiul incompetenţei şi chiar al inoportunităţilor. De ce? Pentru imediat după revoluţie în România s-au întâmplat situaţii grave în învăţământul preuniversitar, foarte multe persoane, intelectuali, şi-au găsit refugiul locului de muncă în învăţământ. da un exemplu categoria inginerilor agronomi. A fost o perioadă grea - spune eu - cam până prin anii ‘94 - '95, şi fac această trimitere pentru eu însămi eram atunci inspector şcolar general în judeţul Dolj şi ştiu greutăţile cu care confruntam ca la catedră ajungă un om competent pentru ca şi copilul de la ţară sau cel de la oraş înveţe în condiţii normale. În ultimii ani însă prin introducerea concursurilor de titularizare şi prin deschiderile care au existat, s-a rezolvat foarte mult această situaţie şi îndrăznesc spun acum în faţa dumneavoastră în puţine şcoli au mai rămas cadre didactice care nu au pregătirea de specialitate şi care fac încă un cumul de ore, chiar dacă este profesor de limba română şi mai predă în continuare, muzică sau desen, ca -şi întregească norma didactică sau pentru ca directorul asigure un dascăl pentru copilul faţă de care trebuie aibă respectul disciplinei respective. Dar, intervin cu aceeaşi maturitate şi responsabilitate: în şcolile din România deja putem vorbim despre cadre didactice care merg la şcoală pentru acolo le este locul. Pentru a-i ajuta un pic mai mult, pentru salariile lor ar trebui fie mult mai pe măsura efortului pe care îl fac, la sfârşitul sesiunii trecute a Senatului, în Comisia pentru învăţământ a acestei Camere cu sprijinul colegilor şi cu sprijinul ministerului am reuşit facem o modificare la Legea nr. 128/ 1997 Legea Statutului personalului didactic, schimbând în totalitate conţinutul articolului 104. Sunt autorul acestui articol şi bucur pot spun acum, aici, acest articol se referă la decontarea cheltuielilor de călătorie de la domiciliu spre locul de muncă şi de la locul de muncă spre domiciliu a oricărui cadru didactic, suplinitor sau titular; acestuia i se va deconta transportul, fie merge cu un mijloc de transport în comun şi se legitimează cu acel act, fie solicite contravaloarea acestui drum şi -şi asigure transportul în alte condiţii. Este un câştig şi oamenii de la catedră au apreciat acest lucru. Este de dorit însă ca la dialogul care va avea loc în această după amiază între sindicatele din învăţământ, care în mod firesc solicită majorări salariale pentru oamenii din învăţământ, şi Guvern, respectiv Ministerul Educaţiei, existe un consens prin care şi omul de la catedră aibă satisfacţia unei majorări salariale decente, dar, în acelaşi timp, înţelegem bugetul ţării este un buget la care toţi ne referim şi fiecare avem nevoie -l simţim de partea noastră. Eu cred oamenii de la catedră deja şi-au construit doleanţele în limitele normalităţii şi decenţei, dialogul acesta va rămâne constructiv, astfel încât şi anul acesta - 2004 - pe 15 septembrie se deschidă şcoala, şi nu altfel. De ce cred acest lucru? Fiindcă îmi cunosc colegii, profesori în învăţământul preuniversitar, ca fiind oameni cu dăruire şi cu bun simţ şi - cred eu - şi reprezentanţii lor - liderii de sindicat - vor avea un cuvânt înţelept de spus pe măsura aşteptărilor lor. Le dorim succes şi sper şi într-o majorare salarială decentă, dar, în acelaşi timp, am încredere şi în înţelepciunea oamenilor care trebuie fie alături de copiii ce trebuie meargă pe 15 septembrie la şcoală cu floarea în mână pentru dascălii lor. mulţumesc. (Aplauze).
13 Sep 2004  Sursa: stenograme parlament
14.
: Domnule preşedinte, Stimate colege şi Stimaţi colegi, Grupul parlamentar al P.S.D. face propunerea pentru completarea Biroului permanent cu funcţia de secretar al Senatului pentru domnul senator Dinu Marin.
29 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
15.
: Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Deşi ora este înaintată şi vrem probabil parcurgem ordinea de zi, nu pot, ca om de învăţământ, nu fac doar o apreciere. Faptul la încheierea acestei sesiuni reuşim aducem reglementări majore atât în ceea ce priveşte Legea învăţământului, cât şi Legea nr. 128/1997, aceasta despre care vorbim, a Statutului personalului didactic, aceasta înseamnă la ora aceasta noi suntem în stare ne aliniem perfect în ceea ce priveşte integrarea europeană prin educaţie. Personal sunt mulţumită şi îi mulţumesc domnului ministru la dialogul care a fost la Comisia pentru învăţământ, legat de o reglementare, un amendament pe care şi eu l-am propus spre binele cadrelor didactice care fac naveta în mediul rural, mulţumesc şi pe această cale pentru faptul s-a reglementat decontul cheltuielilor de călătorie, iar cadrele didactice de specialitate, indiferent sunt titulare sau suplinitoare, au acest statut, vor putea beneficia de decontarea cheltuielilor atunci când se deplasează în mediul rural, unde şi acolo dorim subliniem egalitatea de şanse în învăţământul preuniversitar, şi îi invit pe colegi votăm acest proiect de lege. mulţumesc.
28 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
16.
: Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Îmi permit fac o precizare în legătură cu importanţa acestui proiect de lege şi sunt foarte bucuroasă avem prilejul -l supunem dezbaterilor noastre şi cred votul va fi pozitiv. fac un remember vizavi de momentul anului 2003, luna iunie, când, la Bruxelles, cu ocazia Comitetului mixt parlamentar România-Uniunea Europeană, România a prezentat iniţiativa Guvernului pentru acest proiect, care vine ca un suport puternic pentru reforma în administraţia publică. Atunci, la Bruxelles, sunt aici în sală colegi senatori care fac parte din Comisia pentru integrare europeană, noi, delegaţia României am avut un punct favorabil în faţa şedinţei plenului subliniind intenţia Guvernului pentru acest proiect de lege. Apreciez în mod special, şi am citit cu multă atenţie acest proiect de lege, care vine cu o supleţe şi o modernitate spune, în realizarea funcţiei de prefect şi a instituţiei prefectului, şi, mai ales, o dimensiune puternică funcţionarului public, care va fi prefectul în România. Cred vom vota cu toţii pozitiv şi apreciez încă o dată acest proiect de lege.
24 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
17.
: Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Propun ca din cadrul acestei comisii de mediere facă parte următorii colegi senatori: domnul senator Sorin Oprescu, domnul senator Pop Ioan de Popa şi domnul senator Nicolaescu Ioan. mulţumesc.
24 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
18.
(din sală): Am propus reluăm votul...
22 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
19.
: Nu, voiam propun supunem la vot reluarea votului, asta era rugămintea, dacă şi colegii sunt de acord, pentru se poate întâmpla fim şi neatenţi. Este o propunere pentru colegii noştri.
22 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
20.
(din sală): propunem reluarea votului!
22 Jun 2004  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next