Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
Dacă te autentifici vei putea
să selectezi pasaje de declarații pentru a le marca drept importante.
21. | : Vă mulţumesc, domnule preşedinte. Obiectul de reglementare al proiectului de lege supus dezbaterii îl constituie prorogarea şi modificarea unor termene prevăzute în Legea recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie. În urma dezbaterii, membrii Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi au hotărât, cu unanimitate de voturi, să supună spre dezbatere şi adoptare plenului Camerei Deputaţilor această lege, în forma prezentată de iniţiator. Vă mulţumesc pentru atenţie. |
22. | : Vă mulţumesc, domnule preşedinte. Doamnelor şi domnilor deputaţi, Obiectul de reglementare al proiectului de lege supus dezbaterii îl constituie retragerea unor rezerve formulate de România cu prilejul aderării sau ratificării unor convenţii internaţionale. În urma dezbaterii, membrii Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi au hotărât, cu unanimitate de voturi, ca Proiectul de Lege privind retragerea unor rezerve formulate de România cu prilejul aderării sau ratificării unor convenţii internaţionale să fie supus spre dezbatere şi adoptare plenului Camerei Deputaţilor, în forma înaintată de iniţiator. În raport de obiectul şi conţinutul său, proiectul de lege face parte din categoria legilor ordinare. Vă mulţumesc pentru atenţie. |
23. | : Noi am primit un mandat, aşa cum v-am spus. Dacă ne urmăreaţi, domnule deputat, constataţi că din totalul de 27 de membri ai comisiei, au fost prezenţi 15 membri. Cvorumul de lucru a fost întrunit, votul a fost corect şi s-a desfăşurat în cursul acestei zile, până la finalizarea şedinţei de vot în Camera Deputaţilor. Vă mulţumesc. |
24. | : Vă mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Doamnelor şi domnilor deputaţi, În baza mandatului plenului Camerei Deputaţilor, acordat în cursul acestei dimineţi, Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi s-a întrunit în şedinţă de lucru, pentru a analiza şi dezbate incidentul de corelare legislativă invocat în plenul Camerei Deputaţilor, privitoare la modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului. Incidentul tehnic invocat aici în cadrul plenului a fost supus dezbaterii şi a fost aprobat cu 15 voturi pentru din 15 prezenţi. Deci, cu unanimitate de voturi, a fost adoptat acest text care are următorul conţinut: "Prin derogare de la art.5 alin. (2), demiterea preşedintelui ..." textul curge, ca modificare a art.10 din legea invocată. Vă mulţumesc pentru atenţie. |
25. | : Mulţumesc, domnule preşedinte de şedinţă. Istoria acestei reexaminări este destul de lungă, suntem la al treilea raport suplimentar şi îngăduiţi-mi să nu dau citire la toate aceste texte de aici, să fac câteva comentarii şi după aceea să vă spun esenţa. Această reexaminare a legii a fost returnată la Comisia juridică pentru a se pronunţa asupra naturii juridice a amendamentelor sau a propunerii legislative care a făcut parte integrantă din raportul propus de către comisie. Aş vrea să menţionez că ne aflăm în faţa instituţiei reexaminării şi Comisia juridică este singura comisie a Parlamentului care se pronunţă pe aspectele privind reexaminarea legilor pe motive de neconstituţionalitate. În acest caz, tot Comisia juridică este aceea care găseşte soluţia compactă, "la pachet", dacă doriţi, ca să soluţioneze întreaga lege. Sigur, exista varianta unei iniţiative legislative separate, pe procedura comună, dar, în baza instituţiei reexaminării, Comisia juridică este obligată să rezolve ea această situaţie. În consecinţă, comisia îşi păstrează punctul de vedere prezentat în rapoartele suplimentare anterioare şi, în urma ultimei dezbateri, care a avut loc în data de 14 martie 2007, a constatat următoarele: În raport de dispoziţiile art. 78 din Constituţia României republicată, invocată în cuprinsul deciziei Curţii Constituţionale sus-menţionate, prevederile art. II alin. (1) şi (3) din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali sunt neconstituţionale. Însă, pentru a pune de acord prevederile legii cu decizia Curţii Constituţionale şi cu prevederile constituţionale menţionate în cuprinsul acestea, legea sus-menţionată urmează a fi modificată printr-o propunere legislativă. Şi comisia este de acord că alin. (3) al art. II din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali este neconstituţional şi propune abrogarea acestuia. Ca atare, având în vedere acest cadru, precum şi existenţa precedentului, folosit la dezbaterea reexaminării art. 4 alin. (3) din Legea nr. 554/2004, s-a formulat Propunerea legislativă pentru modificarea art. II din Legea nr. 249/2006, de către domnul deputat George Băeşu şi de un grup de 11 deputaţi, care au votat aprobarea acesteia. Faţă de cele menţionate mai sus şi pentru punerea de acord a prevederilor art. II din Legea nr. 249/2006 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali cu decizia Curţii Constituţionale, membrii Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi au hotărât, cu unanimitate de voturi, să propună plenului Camerei Deputaţilor adoptarea Propunerii legislative pentru modificarea art. II din Legea nr. 249/2006, care cuprinde intervenţii legislative de modificare a alin. (1) şi, respectiv, de abrogare a alin. (3), alineate declarate neconstituţionale prin Decizia Curţii nr. 61/2007. Textul acestui articol a fost aprobat de Comisia juridică, astfel cum este redat în anexă la prezentul raport. În raport de obiectul şi conţinutul ei, această lege este o lege organică. Mulţumesc pentru atenţie. | |
|
26. | : Să-l terminăm până la sfârşitul şedinţei. |
27. | : Mulţumesc, domnule preşedinte. Într-adevăr, domnul deputat Tabără are dreptate. Există o diferenţă între ceea ce aţi citit dumneavoastră şi amendamentul propus de comisie. În eventualitatea că cineva poate să facă un amendament tehnic aici, se poate introduce acel amendament, iar dacă nu, acel text... nu ştiu de unde este, cer pauză, cer să retrimiteţi la comisie, pentru a revedea textul. |
28. | : Deci, avem amendamentele admise de către comisie, aranjate în patru puncte. Ele trebuie să fie aprobate de către plenul Camerei Deputaţilor, şi după aceea legea în ansamblul ei. Deci, în primul rând, titlul legii; după aceea articolul unic; după aceea art.5, modificarea art.5; după aceea modificarea art.10 din această lege. Aşa trebuie supuse la vot, domnule preşedinte. |
29. | : Mulţumesc, domnule preşedinte. Este o singură greşeală, nu este nevoie de nicio reanaliză. Vă rog să supuneţi la vot pct.1, pct.2 din tabelul cu amendamente, apoi pct.3, şi apoi punctul următor. Cred că s-a comis o eroare. Mulţumesc. |
30. | : Mulţumesc, domnule preşedinte. Doamnelor şi domnilor deputaţi, În conformitate cu art.134 alin. (1) din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a fost sesizată cu reexaminarea dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr.147/21 februarie 2007. Curtea Constituţională a fost sesizată în temeiul art.147 lit.a) din Constituţia României, de către un număr de 71 de deputaţi, să se pronunţe cu privire la sesizarea de neconstituţionalitate a art.5 şi a art.10 din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului. În urma analizei, Curtea Constituţională a constatat că, pentru considerentele expuse în Decizia nr.147/21 februarie 2007, Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului este neconstituţională. Senatul a respins această lege în şedinţa din 14 martie 2007. Camera Deputaţilor, în această materie, este Cameră decizională. Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi, în data de 20 martie 2007, a reţinut următoarele concluzii, în urma dezbaterilor: cu privire la alin. (3) al art.5 critica este întemeiată şi, ca atare, dispoziţia este neconstituţională. Cu privire la art.10, de asemenea, critica este întemeiată şi, având în vedere considerentele din Decizia Curţii Constituţionale privind majoritatea cerută pentru demiterea preşedintelui în toate cazurile, textul a fost reformulat. În urma dezbaterilor, comisia a hotărât să propună Camerei Deputaţilor adoptarea reexaminării dispoziţiilor Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului, ca urmare a Deciziei Curţii Constituţionale nr.147/2007, cu amendamentele admise prin prezenta anexă. În funcţie de obiectul ei, această lege este o lege organică. Vă mulţumesc pentru atenţie. | |
|
|
Date de contact
Declarații
04 Nov 2009
| : Domnilor preÅŸedinÅ£i, StimaÅ£i colegi, Nu ÅŸtiu de ce reprezentanÅ£ii PD-L-ului se grăbesc să dea votul pe învestitură. De ce fac apel la logică ÅŸi de ce fac apel la regulamente? Pentru cÄ... |
22 Jun 2009
| : Doamnelor şi domnilor deputaţi şi senatori, Domnule prim-ministru, Stimaţi membri ai Guvernului, Stimaţi invitaţi, Am luat cuvântul, într-o chestiune procedurală, ca să solicit plenului... |
04 Mar 2009
| (din bancă): Procedură! |
04 Mar 2009
| : Mulţumesc, doamnă preşedinte. Este o chestiune procedurală pe care trebuie să o lămurim foarte clar; are dreptate colegul Márton. În baza solicitării Parchetului General, comisia a fost... |
04 Mar 2009
| : Doamnă preşedinte, Stimaţi colegi, Noi, liberalii, am studiat foarte bine cele două dosare cunoscute public - "Mătuşa Tamara" şi dosarul "Zambaccian" şi am ajuns la concluzia pe care a ex... |
Alte legături
| |