Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Gavrilă Ghilea, candidat D Bihor alegeri 2016
Gavrilă Ghilea
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
1.
: "Căile Ferate Române au traverse de lut!" Concluziile unei dezbateri organizată recent sub auspiciile Comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor, cu scopul de a identifica soluţii pentru accelerarea implementării proiectelor de investiţii în infrastructura feroviară, ar trebui fie îngrijorătoare, deopotrivă pentru autorităţile statului responsabile în administrarea acesteia, cât şi pentru antreprenorii care şi-au adjudecat proiecte specifice de modernizare. Este inadmisibil ca, după mai mult de un deceniu de la debutul aşa-numitului program de modernizare a infrastructurii feroviare, nu fie reabilitaţi decât aproximativ 400 de km, ceea ce reprezintă nici 10% din totalul reţelei principale de cale ferată, care depăşeşte 4.000 de km. În fapt, conform informaţiilor diseminate în cadrul dezbaterii, în contul celor 10% "succesuri" au fost punctate doar reabilitarea celor 224 de km de cale ferată care leagă Bucureştiul de Constanţa, cei 140 de km care despart Predealul de Bucureşti, respectiv un apendice de 37 de km care uneşte Frontiera-Curtici cu Kilometrul 614. Păstrând acelaşi ritm de implementare a proiectelor de investiţii, perspectiva finalizării programului de modernizare al infrastructurii feroviare naţionale se va suprapune abia cu aniversarea Bicentenarului Marii Uniri, undeva la orizontul anului 2118. Amfitrionii dezbaterii au mai constatat România se legitimează în zadar cu a şaptea reţea de căi ferate, ca lungime, din Uniunea Europeană, dacă exploatarea celor peste 20.000 de kilometri de linii se face cu viteza melcului, care are o medie de 45 de km/h în cazul trenurilor de călători şi 18 km/oră pentru garniturile de marfă, iar media întârzierilor zilnice a depăşit anul trecut... 8,6 zile, adică nu mai puţin de 12.500 de minute. Edificatoare pentru actuala stare de lucruri a fost şi comparaţia prezentată de unul dintre vorbitori. În vreme ce, în perioada interbelică, un tren de marfă avea nevoie de doar patru zile pentru a ajunge de la Constanţa la Curtici, astăzi, parcurgerea aceleiaşi distanţe necesită nu mai puţin de şapte zile. În acest context, obiectivul strategic asumat şi de ţara noastră prin Cartea Albă a Transportului, conform căreia jumătate din actualul trafic rutier pe distanţă medie ar trebui fie transferat pe calea ferată, pare un deziderat imposibil de atins. Administrând un parc învechit de 750 de vagoane, din care mai mult de jumătate au nevoie de reparaţii, operatorul naţional de transport feroviar se complace în finanţarea mentenanţei acestora de la bugetul de stat, în loc atragă fondurile europene disponibile, estimate la peste 7 miliarde de euro, o parte dintre acestea intrate deja sub incidenţa riscului de dezangajare, pentru modernizarea infrastructurii feroviare şi achiziţionarea unui nou material rulant. Incompetenţa administrativă, dublată de o crasă lipsă de responsabilitate din partea instituţiilor statului şi a operatorilor feroviari naţionali, precum şi colaborarea deficitară cu antreprenorii angajaţi în derularea proiectelor de investiţii, sunt tot atâtea bariere în calea modernizării unei infrastructuri strategice şi tot atâtea argumente care susţin convingerea , de fapt, Căile Ferate Române sunt construite pe traverse de lut...
28 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next