Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Mariana Gâju, candidat D Constanta alegeri 2016
Mariana Gâju
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
1.
: Am făcut precizările de rigoare, la începutul şedinţei. Probabil nu toţi colegii erau în sală. Pentru faptul nu s-a clarificat situaţia şi am văzut există şi contestări, atunci când două proiecte de lege au acelaşi obiect de reglementare, după cum ştiţi, unul este socotit proiectul de lege şi celălalt devine amendamente la acesta. Dar, pe de altă parte, trebuie se facă undeva precizarea şi cel de-al doilea dispare, încetându-i procesul legislativ. Şi ar mai trebui şi acolo un vot de respingere. Nefiind clară procedura, liderii au decis amânăm votul, o săptămână.
30 May 2018  Sursa: stenograme parlament
2.
: ...553... au devenit un singur PL-x, cel mai vechi ca număr, pentru , aşa cum prevede Regulamentul, primul devine o propunere legislativă, iar celălalt a fost folosit ca amendamente. Pe cale de consecinţă, Proiectului de Lege nr. 553/2017, după adoptarea primului, îi încetează procesul legislativ.
30 May 2018  Sursa: stenograme parlament
3.
: Doar atât, de precizat fosta poziţie 6, Pl-x 469/2017 şi cu ce avem la poziţia... următorul Pl-x...
30 May 2018  Sursa: stenograme parlament
4.
: Prin această lege, practic, s-a făcut egalitate între cei care sunt supuşi Legii ANI. Prefecţii au această posibilitate. Or, dacă prefecţii au această posibilitate, este evident şi aleşii locali trebuie aibă această posibilitate. Aberaţiile susţinute aici le-am auzit şi la comisie. Se insista: consilierii locali nu aibă voie desfăşoare vreo activitate. Cel care vorbea habar nu avea. Consilierul local nu trăieşte din indemnizaţia de consiliu şi este evident nu are vreo restricţie de a lucra în domeniul privat şi aşa mai departe. Dar văd nu a mai vorbit despre consilierii locali, a vorbit despre primari. Vreau spun , în domeniul rural, fiecare are şi el un loc, are animale pe care le creşte. Imaginaţi- ar trebui mai vândă din surplusul de produse şi este pus în starea de incompatibilitate, pentru aşa vor gândi unii sau aşa gândesc unii, aşa cum l-aţi auzit pe vorbitorul dinaintea mea.
16 May 2018  Sursa: stenograme parlament
5.
: După cum ştiţi, suntem sub iminenta aplicare a Deciziei-pilot CEDO prin care va trebui plătim despăgubiri pentru condiţiile inumane din penitenciare. Acestea au fost explicate, toată lumea le-a înţeles, modelele sunt copiate după modele internaţionale. Nu pot cred decât sunt răuvoitori cei care au vorbit. confunzi despăgubirea pe care statul este obligat o dea cuiva, l-a ţinut în condiţii inumane, o confunzi cu o răsplată, cu o plată a deţinuţilor, cum am auzit aici vorbind un coleg, care nu cred este atât de puţin la gândire facă această confuzie... În ceea ce ne priveşte, noi suntem la guvernare, trebuie implementăm şi aceste decizii şi evident acest lucru l-am făcut şi recunoaştem acest lucru şi nu este nimic rău şi nimic înjositor în acest lucru. Pe de altă parte, alţi colegi - refer la Partidul Naţional Liberal, de data aceasta - care sunt autorii articolului, acum au sucit-o. Şi am fac puţină istorie, ca înţelegeţi ce s-a întâmplat. Domnul Ludovic Orban, în iunie 2016, înainte de alegerile locale, a fost săltat puţin de Parchet şi a fost pus sub acuzare. Adică, în definiţia PNL, a devenit penal. Ei încalcă prezumţia de nevinovăţie, nu noi! Şi bineînţeles după ce a devenit penal, penalul a fost ales preşedinte. Din acel moment i-au pregătit locul călduţ, făcând această iniţiativă legislativă - acum am dat citate din colegi - cu "executarea la domiciliu", cu "executarea în week-end" şi alte chestiuni pe care, rog, nu le mai repet, luaţi citatele PNL. În data de 5 martie anul acesta, domnul Ludovic Orban a fost achitat. Dintr-o dată, PNL-ului i-a puţit propriul proiect, pentru nu mai avea nevoie -şi apere penalul. Şi acum nu ştie cum s-o sucească şi a sucit-o - vezi Doamne! - acest proiect nu le-ar aparţine. Dar vedeţi şi dumneavoastră cum i-a apucat dragostea de penali brusc! (Râsete.) Articolul 2 lit. a): "Măsura de executare la domiciliu a pedepsei privative de libertate". Aparţine PNL sau nu?! Poziţia 5 lit. b): "Măsura de executare fracţionată a pedepsei privative de libertate în zilele de sâmbătă şi duminică", "deţinuţii de weekend". Aparţine PNL sau nu?! Poziţia 7 lit. d): "Măsura de executare a pedepsei privative de libertate în regim mixt, de echivalent în zile muncă" şi aşa mai departe. Aparţine PNL sau nu?! Deci v-a apucat dragostea de penali şi acum o suciţi. (Aplauze.)
25 Apr 2018  Sursa: stenograme parlament
6.
: În prezent, în art. 2.517 din Codul civil, este prevăzut un termen general de prescripţie de trei ani. De asemenea, Curtea Constituţională a decis judecătorii ar trebui ca, atunci când judecă o astfel de situaţie, verifice într-adevăr dacă s-a îndeplinit sau nu termenul de prescripţie. Pentru acest lucru nu se face de către judecători, pentru în mod abuziv se fac nu văd art. 2.517 care prevedere un termen de prescripţie de trei ani, acest termen de prescripţie a fost prevăzut în lege. Iar în lege chiar scrie: "conform Codului civil în vigoare". Şi Codul civil se aplică. Un judecător trebuie aplice toate legile. Pentru nu le aplică, am băgat acest text chiar în corpul legii, ca -l vadă, nu mai poată spună n-a ştiut despre el. Copierea unui text dintr-o lege în altă lege nu creează efecte juridice noi. Deci n-am înţeles ce slăbire a legislaţiei de integritate... Codul acesta trebuia respectat! Singura chestiune era obligi judecătorii vadă ceea ce nu vor vadă.
18 Apr 2018  Sursa: stenograme parlament
7.
: Întotdeauna se ocupă doar locurile goale. Deci există protocol pentru cele 9 locuri goale. Evident locurile care sunt ocupate nu sunt afectate de hotărârea de astăzi. De ce trebuie mai scriem cei care sunt în funcţie, sunt în funcţie?! (Discuţii în sală.) Precizăm cei care sunt în funcţie, sunt în funcţie!
28 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
8.
: ... nu mai greşea altcineva în continuare, da? (Aplauze.)
28 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
9.
: Da. mulţumesc. Trebuie spunem adevărul, aşa cum solicita colegul de la USR, şi anume în perioada 2007-2013 această faptă nu era incriminată. Asta a decis Curtea Constituţională şi avem cazuri, erori judiciare, în care judecătorii au sancţionat colegi de-ai noştri care nu comiseseră niciun fel de faptă. Această lege pune capăt efectelor unor erori judiciare. Curtea Constituţională spune negru pe alb, cred la punctul 35 din Decizia nr. 618 cu privire la modificarea art. 38 din statutul nostru, în perioada 2007-2013 nu a existat conflict de interese. Dar există decizii ale instanţei care au sancţionat colegi pentru o faptă care nu era prevăzută. Asta înseamnă eroare judiciară. Erorile judiciare, într-un stat de drept, se îndreaptă, sau măcar efectele lor, o parte dintre efectele lor, pentru unele lucruri nu mai pot fi îndreptate, aşa cum ştiţi şi dumneavoastră. Deci reţineţi! Acesta este adevărul. Legea respectivă, în acord cu două decizii ale Curţii Constituţionale, pune în concordanţă, şi anume elimină efectele ilegale ale unor erori judiciare. Nu este o lege cu dedicaţie, nu este o lege în favoarea cuiva, este o lege în favoarea dreptăţii. Şi, ca vedeţi cât de bine ştiau antevorbitorii mei informeze despre adevăr, spun în felul următor: Doamnă Turcan, conflictul de interese nu-i totuna cu incompatibilitatea. Aveţi atâţia ani în Parlament, ne-am săturat de confuzia aceasta, pe care au făcut-o şi alţii. Iar în ceea ce îl priveşte pe colegul nostru, ştiţi nu este vorba despre alte funcţii, nu este vorba de o chestiune care poate fi în ajutorul unor colegi, nu este vorba de o lege cu dedicaţie, dumneavoastră căutaţi faceţi din orice un atac la persoană şi cred este cazul, la un moment dat, pentru acuzaţii calomnioase şi defăimătoare, cineva plătească. Reţineţi! Este o lege care şterge efectele unor erori judiciare. Poate doriţi sesizăm şi CSM pentru acest lucru, în aşa fel încât cei care au încălcat legea, pronunţând astfel de sentinţe, mai şi plătească. Aveţi tot dreptul. Acesta este statul de drept. Poate este cazul ca, odată şi odată, Parlamentul facă aceste sesizări, pentru dacă făcea o dată...
28 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
10.
: După cum ar trebui ştiut de către toţi parlamentarii, aşa cum scrie în Constituţie, rolul Parlamentului este dublu. În primul rând, este "organul reprezentativ suprem al poporului român" şi al doilea scop pe care îl are este acela de a fi "unica autoritate legiuitoare". Este evident cele două roluri nu sunt unul pus contra celuilalt. Deci a spune dacă faci o activitate care derivă din rolul de reprezentant suprem al poporului român impietezi asupra procesului legislativ, înseamnă nu îndrăzneşti citeşti un simplu articol din Constituţie. În ceea ce priveşte comisiile de anchetă - dacă nu era lămuritoare Constituţia -, au apărut şi vreo trei decizii ale Curţii Constituţionale, aşa l- ruga pe colegul care nu le cunoaşte, le citească. În ceea ce priveşte alt vorbitor... A vorbit despre "sufragerie", fără citească concluziile. Cred nu poate reproşeze aceste concluzii nu sunt în conformitate cu realitatea. A vorbit de statul paralel, probabil luându-se după subiectele care au fost la televizor, pentru în tot raportul nu există o astfel de sintagmă. Dar reprezentantul - şi aici refer clar la domnul Goţiu - când n-a absentat de la comisie, n-a citit nimic din raport, n-a participat la elaborarea lui, n-a participat la votarea lui şi pur şi simplu a venit aici ca blocheze, vorbească despre o anchetă parlamentară despre activitatea din Parlament. Pentru orice om zdravăn la cap este evident Parlamentul nu face comisii de anchetă se autoancheteze. Aceasta este o treabă administrativă, se rezolvă de comisiile juridice şi de către conducerea Camerelor. Acesta a fost motivul pentru care votul a fost împotrivă. Cu privire la alte organisme, spre exemplu Curtea Constituţională, chiar şi ea spune respectă autonomia Parlamentului în aplicarea regulamentelor proprii, dar unii veniţi de pe stradă nu cunosc nici regulamentele, nici Constituţia. De la început, aceste grupuri au fost contra comisiei, au solicitat amânări peste amânări, au lipsit la majoritatea activităţilor comisiei şi astăzi au încercat şi o blocare a activităţii Parlamentului. Şi, domnule preşedinte, exemplele acestea arată foarte clar este nevoie de modificarea Codului de conduită, aşa cum ne-au cerut cei de la GRECO, cu măsuri aspre şi ferme, de modificare a Statului deputaţilor şi al senatorilor şi a regulamentelor, le copiem după regulamentele din Parlamentul European, unde asemenea lucruri, ca o persoană blocheze lucrările Camerelor, nu pot existe. Dar pe cine ar deranja aflarea adevărului, fie el într-un sens sau în alt sens? Puteaţi exprimaţi punctele de vedere, veneaţi la comisie, spuneaţi: "Raportul nu este bun". Aşa face parlamentarul - votează. Dar poţi afli adevărul: s-au fraudat, nu s-au fraudat, nu era nevoie de fraudare sau eu ştiu ce altă concluzie. Pe cine deranjează recomandările făcute în acest raport, şi anume, se modifice legislaţia, ca astfel de situaţii nu se mai repete? Cei care susţin blocarea raportului, blocarea comisiei, militează pentru un stat de drept? Şi prin ce metode? Acum mai vrea mai spun o chestiune. Au fost puşi toţi miniştrii dintr-o singură parte, pe greşeala PSD, care şi-a dat demisia, la jumătate din Guvern. Au fost schimbaţi toţi prefecţii, adică jumătate, vreo 20 de prefecţi, într-o singură zi şi numiţi alţii. Deosebirea între schimbările de la început de Guvern, cum era Guvernul Ponta, şi spre sfârşit de Guvern, cum era Guvernul Boc, deosebirea este Ponta nu avea alegeri, iar Guvernul Boc avea alegeri, avea un candidat pe care îl susţinea. În ceea ce priveşte miniştrii respectivi, aceştia n-au stat liniştiţi. Imediat au schimbat 1.231 de reprezentanţi ai deconcentratelor din teritoriu. V- ruga fiţi atenţi. Diferenţa între cei doi candidaţi a fost în jur de 70.000 de voturi, ceea ce înseamnă 35.000 de voturi luate dintr-o parte şi mutate în partea cealaltă schimbau rezultatul alegerilor. Adică, sub 1.000 de voturi pe judeţ. Mai precis, vreo 800. Credeţi dumneavoastră într-un judeţ, dacă schimbi toţi şefii de deconcentrate şi prefectul, aceste acţiuni nu sunt de natură de a-ţi aduce măcar 800 de voturi? Nevorbind de fraudare. Deci, în aceste situaţii, eu spun aşa: s-a întâmplat un mecanism extraordinar, în care Guvernul şi Preşedinţia au lucrat împreună şi măsurile lor au fost de natură de a schimba rezultatul votului. Dacă aţi fi citit raportul, aţi fi văzut aceste lucruri, da? Poate cineva -mi spună toţi şefii de deconcentrate dintr-un judeţ nu-ţi aduc un surplus de 800 de voturi? (Vociferări.) Nu ştiţi, da! În aceste condiţii, eu propun, stimaţi colegi, votaţi acest raport. Pe cei care n-au citit şi votează, aşa, în orb, citească şi propunerile de îmbunătăţire a legislaţiei, citească bine şi concluziile, pentru a face scandal gratuit, doar aşa, "nu vrem noi", nu cred este un argument de parlamentar.
12 Feb 2018  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next

Nici un comentariu pentru “Mariana Gâju”

Lasa un comentariu



Harta politicii
a apărut în

hartapoliticii.ro © 2008-2012

Toate datele de pe acest site sunt oferite cu caracter orientativ. Folosind acest site acceptați că autorii nu își asumă nici o răspundere pentru corectitudinea acestor informații. Dacă aveți întrebări, sugestii sau opinii, vă rog să mă contactați.