Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Elena Udrea
Elena Udrea
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
1.
: Stimaţi colegi, Prin această propunere legislativă se intenţiona ca detaşările cadrelor didactice se facă pe o perioadă nedeterminată. Ceea ce ar însemna un profesor care s-a titularizat la o şcoală oarecare poată fi detaşat pe viaţă la o altă şcoală, ocolind, prin această procedură, un concurs pentru acel post. Era o formă de discriminare, în comparaţie cu ceilalţi potenţiali candidaţi. Din fericire, iniţiativa a suferit amendamente şi s-a scos această prevedere, ca detaşarea fie făcută fără limită. Astfel, detaşarea se poate face acum pe 4 ani. Cu toate acestea, corect ar fi fost ca detaşarea nu fie făcută pe un întreg ciclu educaţional, ci doar pe o perioadă de un an de zile. Iar, în anul următor, firesc ar fi fost se organizeze un nou concurs pentru acel post. În aceste condiţii, mai există o problemă foarte gravă. Profesorii care sunt detaşaţi de la o şcoală lasă vacant un post. Şi sunt elevi care, la început de an, nu au profesor la catedră, deoarece profesorul titular s-a detaşat la o altă şcoală. Aşadar, dragi colegi, PNL va vota împotriva acestei iniţiative legislative, deoarece considerăm legea trebuie modificată din temelii, în acest domeniu. Concursul trebuie organizat pentru fiecare şcoală în parte. Concursurile pentru sistem trebuie dispară şi apară un concurs pentru şcoala "X" sau pentru şcoala "Y", deoarece fiecare şcoală în parte ştie mai bine de ce profesori are nevoie. Şcoala trebuie -i poată angaja, impună criterii şi bariere, şi tot şcoala -i poată demite. mulţumesc.
20 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
2.
: Se propune alocarea expresă din Anexa nr. 3/15/01/ Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene a sumei de 270.000 mii lei pentru obiectivul de investiţii Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav, reprezentând finanţarea integrală a acestui obiectiv.
19 Dec 2017  Sursa: stenograme parlament
3.
: 56.
19 Dec 2017  Sursa: stenograme parlament
4.
: Domnule preşedinte, Stimaţi colegi, Partidul Naţional Liberal a votat pentru acest proiect de lege. Într-adevăr, Braşovul are nevoie de un spital nou. mulţumesc pentru votul dumneavoastră, iar această colaborare transpartinică este într-adevăr lăudabilă. Mai puţin lăudabil este faptul nu s-au ţinut promisiunile iniţiale, dar nici aici nu este timpul pierdut şi putem corectăm şi acest lucru. Chiar dacă în bugetul pentru anul 2018 există finanţare zero pentru Spitalul Clinic Regional de Urgenţă Braşov, solicităm, stimaţi colegi din majoritate, ne demonstraţi introducerea termenului de "regional" este de bună-credinţă şi va grăbi, nu va încetini construcţia spitalului, finanţaţi studiul de fezabilitate pentru Spitalul Clinic Regional de Urgenţă Braşov. (Aplauze.) mulţumim.
19 Dec 2017  Sursa: stenograme parlament
5.
: "Domnule ministru Pop, este absolventul noul duşman al educaţiei?" Domnule ministru Liviu Marian Pop, portofoliul de ministru al educaţiei nu reprezintă o armă pe care s-o utilizaţi în vendetele dumneavoastră personale. În caz nu ştiaţi, şcoala a început deja de 3 luni de zile. De când aţi devenit ministru şi până în prezent, educaţia românească stă se prăbuşească sub cupla orgoliului dumneavoastră personal, sub patosul de care daţi dovadă în încercările dumneavoastră de a demonstra nu dumneavoastră aveţi dreptate, ci alţii nu au. V-aţi folosit de funcţia de ministru pentru a intra în război cu editurile şi apoi cu inspectorii şcolari pe care i-aţi demis în mod ilegal. Acum se pare a venit rândul absolvenţilor de studii care - culmea surprinderii, nu? - pleacă din ţară. Una dintre întrebările grele care apasă pe societatea noastră este: cum oprim exodul absolvenţilor, domnule ministru al educaţiei? Cum facem treaba asta? Când vi s-a solicitat un răspuns, aţi ales ascundeţi după scaunul de ministru şi aţi aruncat mişeleşte răspunderea în sarcina Parlamentului, deşi deciziile de acest gen sunt executive şi ţin de Guvern. Dacă n-aţi fi fost atât de preocupat de vendetele dumneavoastră, probabil aţi fi avut timp gândiţi serios şi temeinic la ce puteţi faceţi pentru aceşti oameni. Soluţia pentru a inversa fenomenul exodului absolvenţilor nu este "legarea de glie" a acestor absolvenţi - ca citez, cu această metaforă medievală -, ci adoptarea de măsuri executive de stimulare a inserţiei lor profesionale. Dumneavoastră aţi auzit despre acest concept, "stimularea inserţiei profesionale"? Înseamnă Guvernul adoptă măsuri prin care practicarea în România a profesiilor în care aceşti oameni s-au specializat devine atractivă. Adică oferta din ţară fie competitivă cu oferta din străinătate. Este atât de simplu. Dumneavoastră aveţi timp gândiţi la chestiunile acestea, sau calendarul este prea încărcat cu luptele personale? Dumneavoastră realizaţi , în afară de scandaluri şi acuze, cine vrea evalueze activitatea n-are după ce tragă linie? Pentru această lipsă crasă de competenţă şi viziune, sunteţi un ministru-fantomă, domnule Pop, sunteţi un ministru incapabil construiască şi o veritabilă sperietoare pentru cei ce vor facă ceva pentru educaţia românească. Aşteptăm acum, cu interes, propunerile dumneavoastră pentru ca tinerii absolvenţi nu mai fie tentaţi plece din România. Cu mare interes.
29 Nov 2017  Sursa: stenograme parlament
6.
: "Gabriel Petrea, ministrul consultărilor publice inexistente" Aseară, în Bucureşti şi în multe oraşe din ţară, mii de oameni au ieşit în stradă pentru a-şi face auzită vocea, pentru ca Guvernul ţină cont şi de argumentele lor. S-a ajuns aici, deoarece acest Guvern cu tendinţe autoritariste ignoră pur şi simplu semnalele care vin din societate. Nu umblaţi la contribuţii! Nu impuneţi Split TVA! Nu introduceţi taxa de solidaritate! - şi aşa mai departe. Guvernul ignoră indivizii, asociaţiile, reprezentaţii patronatelor, ai sindicatelor şi specialiştii în fiscalitate. Ne ignoră pe toţi! Acum, dacă lumea a ajuns iasă în stradă, poate este timpul ne întrebăm de ce mai este necesar menţinem în funcţie un ministru al consultărilor publice şi dialogului social, dacă ministerul pe care-l conduce a eşuat în a-i asculta pe oameni şi în a le prelua opiniile şi argumentele? Cum se poate ca dialogul social şi consultările eşueze, oamenii iasă în stradă, iar ministrul Gabriel Petrea nu fie tras la răspundere? Profit de această ocazie pentru a solicita conducerii coaliţiei guvernamentale demareze o evaluare a activităţii acestui ministru, întrucât reiese în evidenţă faptul instituţia pe care o conduce nu şi-a îndeplinit menirea legală, şi anume, de a efectua consultări publice cu societatea civilă, într-un cadru riguros şi organizat. De asemenea, îl invit pe domnul ministru Gabriel Petrea prezinte public toate demersurile şi consultările pe care le-a organizat în ultimele 6 luni, pentru a vedea dacă agenda Domniei Sale coincide sau nu cu agenda publică şi dacă mai este sau nu cazul ca domnul Petrea fie menţinut în funcţie.
07 Nov 2017  Sursa: stenograme parlament
7.
: "Cum limitează şcoala accesul la educaţie" După ce am aflat într-o şcoală din România băieţii nu pot avea acces dacă au părul lung, am fost curioasă văd cu ochii mei ce alte reguli absurde mai sunt impuse prin regulamentele de ordine interioară ale unităţilor de învăţământ preuniversitar. Aşa am studiat 10 astfel de documente aparţinând unor şcoli din Bucureşti şi din ţară. Prima problemă cu aceste regulamente este folosirea unei terminologii lacunare, care permite interpretări discreţionare. De exemplu, se face referire la o ţinută "decentă sau indecentă" şi la o comportare "corespunzătoare sau necorespunzătoare". Este cunoscut decenţa şi indecenţa sunt concepte pe care fiecare generaţie le interpretează diferit, iar de la această optică diferită pleacă majoritatea conflictelor dintre profesori şi elevi. Şi atunci, de ce utilizăm aceste concepte relative în regulamentele de ordine interioară, care, prin definiţie, ar trebui fie foarte clare? A doua problemă este există o lipsă de obiectivitate în aprecierea cazurilor în care regulamentul se aplică sau nu se aplică. Spre exemplu, într-o şcoală din Bucureşti, pentru ca băieţilor le fie permis accesul în incintă, este obligatoriu ca "tunsoarea şi pieptănătura lor fie decente", iar pentru fete, este interzis -şi vopsească părul "într-o manieră care atrage atenţia celor din jur". A treia problemă cu aceste regulamente este fiecare şcoală poate stabili ce reguli doreşte, fără vreo limitare. Spre exemplu, deşi cele mai multe regulamente interzic fumatul în incinta şcolii, într-un liceu din ţară cineva s-a gândit poate atrage fonduri la buget, dacă-i sancţionează pe elevii prinşi fumează - 10 lei, pentru prima ţigară, 20 de lei, pentru a doua, 30 de lei pentru a treia şi aşa mai departe. Vedeţi? Cineva ingenios s-a gândit fumatul în şcoală, deşi este rău, reprezintă totuşi un rău evaluabil în bani şi a stabilit o regulă în acest sens. Ingenios, nu? Lucrurile nu se opresc aici. Unele şcoli îi obligă pe elevii de serviciu nu permită accesul persoanelor străine în incinta şcolii, sub nicio formă, în caz contrar elevii expunându-se la sancţiuni. Stau şi întreb - dacă două persoane de peste 30 de ani intră totuşi în şcoală, forţându-i mâna elevului de serviciu în vârstă de 15 ani, ce se va întâmpla? Îi vor scădea nota la purtare acelui elev? Invers - dacă elevul respectiv este lovit de cei care vor pătrundă în şcoală, o răspundă penal şi directorul şcolii? Vedeţi, eu nu înţeleg următorul lucru - de ce nu lăsăm elevul fie elev, şi paznicul fie paznic? vrea închei această "incursiune în sfera reglementărilor absurde" prin explicarea noţiunii de drept la educaţie. Dreptul la educaţie presupune educaţia trebuie fie gratuită şi - atenţie! - accesibilă tuturor. O educaţie accesibilă însemnă şcoli în care au acces şi cei cu părul scurt, şi cei cu părul lung, şi cei cu părul vopsit, şi cei cu păr nevopsit. Aşadar, accesul la educaţie nu poate fi limitat prin utilizarea de concepte precum decenţă şi indecenţă, conform şi neconform şi aşa mai departe. Mi se pare absolut necesar ca elementele care ţin de demnitatea, personalitatea şi imaginea elevului nu fie afectate de regulamentele şcolare. vrea ca accesul la educaţie fie într-adevăr liber şi general şi mi- dori sincer ca prestaţia intelectuală a elevilor nu fie evaluată în funcţie de aspectul lor fizic.
31 Oct 2017  Sursa: stenograme parlament
8.
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Procedând la verificarea şi la numărarea voturilor exprimate de către deputaţi, prin vot secret cu bile, asupra listei candidaţilor pentru alegerea vicepreşedinţilor, secretarilor şi chestorilor Camerei Deputaţilor, pentru cea de-a doua sesiune ordinară a Camerei Deputaţilor, din anul 2017, până la începutul primei sesiuni ordinare din anul 2018, Comisia de numărare şi validare a voturilor a constatat următoarele: Numărul total al deputaţilor - 325; Numărul deputaţilor prezenţi - 253; Numărul total de voturi exprimate - 253; Numărul total de voturi anulate - 0; Numărul de voturi valabil exprimate - 253; Din care: Voturi pentru - 244; Voturi contra - 9; Abţineri - 0. Ca urmare a faptului , din totalul de 325 de deputaţi au fost prezenţi 253, din care şi-au prezentat votul 253, iar din acest număr 244 au votat pentru lista candidaţilor propuşi, Comisia pentru numărarea şi validarea voturilor a constatat este întrunită majoritatea voturilor necesare aprobării listei candidaţilor pentru alegerea vicepreşedinţilor, a secretarilor şi a chestorilor Camerei Deputaţilor, astfel: Vicepreşedinţi: Florin Iordache - PSD; Carmen-Ileana Mihălcescu - PSD; Petru Gabriel Vlase - PSD; Ben-Oni Ardelean - PNL; Secretari: Ioana Bran - PSD; Georgian Pop - PSD; Cristian Buican - PNL; Liviu-Ionuţ Moşteanu - USR; Chestori: Mircea-Gheorghe Drăghici - PSD; Seres Dnes - UDMR; Andrei Dominic Gerea - ALDE; Dragoş Gabriel Zisopol - Grupul parlamentar al minorităţilor. mulţumesc.
01 Sep 2017  Sursa: stenograme parlament
9.
: "Vizita preşedintelui României în SUA - un moment istoric pentru ţara noastră" După îndelungi perioade de eforturi susţinute ale ţării noastre în plan extern, iată a sosit şi momentul ne mândrim: relaţiile diplomatice pe care statul român le-a cultivat în ultimii ani cu Occidentul şi politica externă a României sunt recunoscute cu succes în plan internaţional. Săptămâna trecută a avut loc vizita lui Klaus Iohannis în SUA, Domnia Sa fiind primul preşedinte din regiune invitat la Casa Albă, după preluarea mandatului de Donald Trump. Vizita va fi urmată de întâlniri bilaterale ale preşedintelui ţării noastre cu Angela Merkel şi Emmanuel Macron, în a doua jumătate a acestei luni. Vizita preşedintelui României în SUA este şi va rămâne un moment istoric pentru ţara noastră. Avem parte de o recunoaştere a implicării noastre continue ca membru al NATO pe flancul estic, prin facilitarea prezenţei trupelor americane în zonă. În cadrul Conferinţei comune susţinute la Casa Albă, preşedintele SUA a punctat foarte clar lucrurile care ne fac demni de a fi un stat NATO, recunoscut şi apreciat. Au fost amintite: eforturile trupelor româneşti din Afganistan, alocarea a 2% pentru bugetul apărării, lupta anticorupţie. Toate acestea generează şi întreţin încrederea în relaţiile noastre cu statele NATO şi ale UE. România este în acest moment un actor politic activ în plan extern şi reuşeşte creeze un echilibru în relaţiile bilaterale, cu state precum Germania sau Franţa, sau instituţionale, cu NATO şi UE. Centenarul Marii Uniri va regăsi România în această poziţie externă deosebit de valoroasă. Ea ne atrage însă şi responsabilităţi. De aceea, sper ca forţele politice din ţara noastră înţeleagă importanţa acestui moment. Este vital nu ne declinăm responsabilităţile de actor politic regional din cauza unor bătălii politice interne. În politica externă şi în faţa aliaţilor noştri, România trebuie dea dovadă de verticalitate şi unitate. Este de asemenea important continuăm lupta anticorupţie, pentru a asigura un mediu politic şi economic sănătos. Dacă reuşim aceste lucruri, rezultatele nu vor întârzia apară. Încrederea crescută în ţara noastră va atrage investiţii în plan economic şi va fi de bun augur pentru relaţiile comerciale ale ţării noastre cu exteriorul.
13 Jun 2017  Sursa: stenograme parlament
10.
: "Atacurile teroriste din Marea Britanie şi regândirea măsurilor de securitate" Evenimentele recente de la Londra ne readuc în acea dimensiune a lumii de azi, pe care cei mai mulţi dintre noi preferăm o lăsăm în plan secund şi anume, cea a ameninţării teroriste permanente şi iminente. Londra este oraşul care m-a format, un oraş cosmopolit în care am trăit alături de cetăţeni de diferite naţionalităţi şi în care am văzut , oricât de diferiţi suntem ca oameni, putem studia împreună sau ne putem uni pentru o cauză comună. Din păcate, în ultimele trei luni Marea Britanie a trecut prin nu mai puţin de trei atacuri teroriste: atacul de pe podul Westminster Bridge din Londra soldat cu 4 morţi, atacul de la Manchester soldat cu 22 de morţi şi cel din acest sfârşit de săptămână, de la Londra, soldat cu 7 morţi. Îmi exprim pe această cale condoleanţe pentru victimele celui mai recent atac terorist. Dincolo de regretul pe care îl simţim cu toţii faţă de pierderile de vieţi omeneşti, nu putem nu observăm ne confruntăm cu manifestarea mai multor tipuri de atacuri teroriste, fiecare periculos în felul său. Atacul de la Manchester a fost un atac coordonat. Este genul de atac care urmăreşte producă multe victime şi este pregătit din timp. Necesită procurarea de material explozibil, motiv pentru care se expune mai mult în faza de pregătire şi poate fi, prin urmare, relativ mai facil de depistat. Atacul din acest sfârşit de săptămână de la Londra este un atac care nu a necesitat pregătire, obiectele cu care a fost operat atacul sunt din uzul curent. Din păcate, deşi victimele sunt în număr mai mic, toate celelalte elemente îl fac mai greu de anticipat şi oprit. Mai mult, pericolul imitaţiei este unul foarte mare. Probabil nu este întâmplător faptul frecvenţa atacurilor a crescut recent, odată cu pierderea de teren a ISIS în Siria şi Irak - până acum a fost pierdut Mosul şi ieri a fost pornită o nouă campanie în Raqqa. În acest context, se impune o regândire a măsurilor de securitate, în vederea preîntâmpinării unor noi atacuri. Este clar e nevoie de o mai mare preocupare la nivel de micro-identificare a potenţialelor ameninţări şi de prevenire a acestora. De asemenea, educaţia poate fi privită ca un instrument de soft power în combaterea terorismului. Educaţia pentru toleranţă şi pentru o mai bună înţelegere a problemelor socio-economice cu care se confruntă oameni din toată lumea, precum şi sprijinirea indivizilor în a-şi forma capacităţi de a gestiona aceste probleme în comunitate sunt vitale pentru viitorul acestei lumi.
07 Jun 2017  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next