Informații obiective despre politicieni și alegeri - Harta Politicii Din România
ex: "basescu", "d1 prahova", "magheru bucuresti", etc
Sebastian Valentin Bodu
Sebastian Valentin Bodu
 > Sumar  > Declarații
Declarații
Exemplu: "pensii", "taxe", etc
11.
omnul Petru-Sorin Marica: "Partidul Social Democrat propune clasei politice un proiect de ţară, pentru România" Au trecut zece ani de la aderarea României la Uniunea Europeană şi aşteptările de progres şi bunăstare ale oamenilor nu au primit răspunsul aşteptat. România este încă sub media europeană a indicatorilor economici şi sociali. Poate una dintre cauzele importante care au dus la această situaţie a fost şi concepţia promovată ani la rând în dialogul cu investitorii străini, potrivit căreia în România salariile pot fi menţinute mici, din dorinţa de a face oferta investiţională mai interesantă. Acum ştim nu a fost o idee bună. Efectul invers a fost sute de mii de români au plecat din ţară în căutarea unei vieţi mai bune pentru ei şi pentru familiile lor. Este principalul motiv pentru care Partidul Social Democrat este gata prezinte întregii clase politice un proiect de ţară care definească direcţiile principale de dezvoltare pentru România, pentru perioada 2018-2040, în acord cu tradiţiile ei şi cu aspiraţiile cetăţenilor. Consensul asupra acestui program de dezvoltare la care trebuie ajungem trebuie depăşească lupta politică doctrinară a partidelor şi fie dincolo de interesele de grup sau personale ale celor care se află la guvernare. Va fi un document programatic, a cărui formă finală, incluzând obiective clare şi un tablou general format pe baza unor indicatori economici şi sociali conveniţi, va fi negociată cu toate forţele politice. Va fi nevoie de un pact politic pentru dezvoltarea României şi va fi ocazia cea mai potrivită de a ne reuni toate forţele în atingerea lui, aşa cum am mai făcut-o şi în urmă cu o sută de ani. Ca principală putere legislativă, Parlamentul României trebuie se implice direct şi dea putere de lege acestui document, ii confere statutul legal absolut necesar, astfel încât toate guvernele ţării, timp de 25 de ani, respecte direcţiile stabilite, iar România devină ţara la care visăm şi pe care ne-o dorim cu toţii. Împreună cu Parlamentul, Guvernul actual al României este chemat pună în mişcare motoarele economiei, gestioneze macroechilibrele economice, dar şi pe cele sociale; şi facă primii paşi până la următoarele alegeri generale din anul 2020. Executivul a prezentat recent cele 100 de măsuri pentru acest an şi a identificat deja o serie de legi care se impun a fi adoptate cât mai rapid, unele chiar în acest an. Amintesc, între acestea, doar câteva, cele mai importante: Legea achiziţiilor publice, Legea finanţelor publice locale, Legea turismului, Lege minelor, Legea privind combaterea violenţei domestice, Codul administrativ, Legea pensiilor, Legea educaţiei, Legea sănătăţii. Scopul final este ca, în 2040, România devină a opta economie în Uniunea Europeană. Dorim fim lider regional în Europa de Sud-Est. Dorim ca România funcţioneze ca nod de infrastructură rutieră al comerţului dintre Orient şi Occident. Dorim avem independenţă energetică totală şi, în plus, furnizăm energie statelor din jurul nostru. Sau, altfel spus, România de atunci fie complet diferită de cea de acum. Dar pentru ca transformarea aceasta devină realitate, avem nevoie de toate resursele naţionale disponibile. Avem nevoie facem împreună planuri şi proiecte sociale şi le convertim în strategii de guvernare. Până la urmă, ceea ce vrem lăsăm generaţiilor care vin după noi este o Românie unită, puternică şi prosperă!
20 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
12.
: "Continuarea lucrărilor de consolidare şi de restaurare a Teatrului Mihai Eminescu din Botoşani’’ În calitatea mea de deputat al partidului de guvernământ, astăzi voi vorbi despre importanţa continuării lucrărilor de consolidare şi restaurare a Teatrului "Mihai Eminescu" din Botoşani, ceea ce eu cred este o adevărată prioritate a Guvernului Dăncilă. Teatrul "Mihai Eminescu" din Botoşani are o vechime de 104 ani, fiind o bijuterie arhitectonică a Botoşaniului, de la începutul secolului al XX-lea. Teatrul este un simbol şi un reper cultural al judeţului Botoşani, fiind unul dintre cele mai vechi monumente istorice, clădire de patrimoniu din zona Moldovei. Clădirea Teatrului este inclusă pe lista monumentelor istorice, fiind inaugurată în anul 1914 şi este de o importanţă majoră pentru patrimoniul cultural naţional. În anul 2009, Consiliul Local al Municipiului Botoşani a depus, în baza Programului Operaţional Regional 2007-2013, Proiectul "Restaurarea şi consolidarea Teatrul "Mihai Eminescu" Botoşani, imobil de patrimoniu", bugetul proiectului fiind de 5 milioane de euro, 21,6 milioane lei, avizat de ADR Nord-Est. Pe parcursul efectuării lucrărilor, au fost descoperite deficienţe majore în structura de rezistenţă a clădirii, iar în urma unor expertize tehnice s-a dovedit faptul este pusă în pericol siguranţa actorilor şi a spectatorilor. De aceea, Proiectul "Consolidarea şi restaurarea Teatrului "Mihai Eminescu" Botoşani" a fost declarat nefuncţional. Acest lucru s-a întâmplat din cauza faptului , la realizarea proiectului iniţial depus pentru finanţare europeană, prin axa "Restaurarea şi valorificarea patrimoniului cultural", de primarul Municipiului Botoşani din acea perioadă, Cătălin Fluture, nu au fost incluse şi lucrări la partea de consolidare a fundaţiei clădirii. De aceea, lucrările s-au oprit, iar proiectul european nu a putut continua. Autoritatea locală a solicitat pe parcursul anului 2017 preluarea de către CNI a acestei investiţii, atât pe partea de consolidare a structurii de rezistenţă, cât şi a lucrărilor de arhitectură. Deşi au fost solicitate documente pe tot parcursul anului 2017, Primăria Municipiului Botoşani a transmis ultima expertiză în luna ianuarie a anului 2018. Doresc trag un semnal de alarmă privind structura de rezistenţă a Teatrului "Mihai Eminescu", care este în stare avansată de degradare şi se impun măsuri de urgenţă pentru remedierea situaţiei. Starea de degradare constatată în prezent este cauzată, în mare parte, de factorii de mediu: temperatură, umiditate, cicluri repetate de îngheţ-dezgheţ, iar această stare de degradare se va accentua. Clădirea monument a teatrului necesită lucrări de conservare, având în vedere posibilitatea mai mult decât inerentă de degradare a lucrărilor executate până la această dată şi a clădirii în ansamblul ei. Este absolut necesar ca, pentru existenţa acestei clădiri, fie executat cât mai urgent drenul perimetral din cadrul noului proiect de conservare, deoarece la fiecare ploaie sau zăpadă se adună apa, care se infiltrează în pereţii clădirii, cu atât mai mult cu cât există în perimetrul acestei clădiri canale şi conducte defecte. În acest sens, în urma discuţiilor pe care parlamentarii PSD şi viceprimarii municipiului Botoşani le-au avut cu ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Paul Stănescu, cu specialiştii din minister şi CNI, a fost identificată cea mai bună soluţie pentru continuarea lucrărilor la Teatrul "Mihai Eminescu." Această investiţie va fi realizată de CNI în două etape. În prima etapă va fi efectuată consolidarea structurii de rezistenţă, iar în a doua etapă se vor face lucrările de restaurare a clădirii. În calitatea mea de deputat al Parlamentului României, dar şi de botoşănean, voi continua depun toate eforturile necesare pentru susţinerea şi urgentarea finanţării acestui proiect. Şi totodată sunt convins de faptul Guvernul Dăncilă, sprijinit de majoritatea parlamentară PSD, va depune toate eforturile necesare pentru continuarea lucrărilor de consolidare şi restaurare a Teatrului "Mihai Eminescu".
20 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
13.
: "Dezvoltarea colaborării regionale, prin execuţia autostrăzii Târgu Mureş-Iaşi" În calitatea mea de deputat al partidului de guvernământ, voi vorbi despre modernizarea şi dezvoltarea transportului, pentru aceasta reprezintă o adevărată prioritate a Guvernului Dăncilă. Una dintre problemele majore ale României, cu impact negativ şi semnificativ asupra stării economice şi sociale a ţării, este absenţa unei reţele satisfăcătoare de transport rutier rapid. România are în acest moment puţin peste 500 de kilometri de autostradă în operare şi aproximativ 250 de kilometri de autostradă în construcţie. Proiectul de modernizare şi dezvoltare a transportului rutier trebuie abordat plecând de la principiul asigurării siguranţei, de aceea consider România trebuie se alăture în acest domeniu infrastructurii europene, ţinând cont de nevoile românilor. Trebuie ţinut cont de faptul dezvoltarea economică a României poate fi sustenabilă doar prin dezvoltarea infrastructurii de transport. În Anul Centenarului Marii Uniri, trebuie ne gândim la un lucru esenţial pentru noi toţi, de aceea trebuie ţinem cont de coeziunea şi conectivitatea regională, prin reducerea decalajelor dintre regiuni. În prezent, legătura dintre Moldova şi Transilvania se desfăşoară pe traseele DN 15B - DN 15 şi DN 15 - DN 12C - DN 13B, care fac faţă cu greu fluxului sporit de trafic. În acest context, autostrada Târgu Mureş-laşi - A8 -, denumită şi Autostrada Est-Vest, devine o alternativă atractivă pentru traficul internaţional. Această autostradă trebuie construită pe traseul Ungheni - Iaşi - Târgu Frumos - Paşcani -Târgu Neamţ -Poiana Largului - Ditrău - Târgu Mureş, unde va fi creată o legătură cu Autostrada A3. Pe termen mediu şi lung, autostrada va facilita traficul internaţional de tranzit, care se va desfăşura între coridoarele PAN Europene IV şi IX, aceasta urmând realizeze o legătură rapidă şi sigură între Autostrada Transilvania A3 şi coridorul IX PAN European - Bucureşti - Focşani - Albiţa -, înlesnindu-se traficul auto pe direcţia est-vest, între Transilvania şi Moldova. Autostrada va avea o lungime de 310 km, iar prin execuţia ei, pentru locuitorii Regiunii Nord-Est se poate aduce o schimbare semnificativă, atât din punct de vedere social, cât şi economic, prin investiţiile ce pot fi atrase în regiune. Acest drum poate fi o nouă rută comercială majoră în nord-estul României, de la Iaşi la Târgu Mureş şi de aici, mai departe, spre vestul ţării şi al Europei, o rută prin care Regiunea Nord-Est poate deveni un nod comercial important. În calitatea mea de deputat al Parlamentului României, voi continua depun toate eforturile necesare pentru susţinerea demarării lucrărilor la autostrada Târgu Mureş-Iaşi, iar prin execuţia acestui obiectiv vom pune bazele asigurării infrastructurii şi serviciilor, ca suport al activităţii economice şi sociale pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii.
14 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
14.
: "Continuarea demersurilor pentru organizarea referendumului privind definirea familiei’’ În calitatea mea de deputat al partidului de guvernământ, astăzi voi vorbi despre ceea ce eu cred o adevărată prioritate a acestei sesiuni parlamentare - referendumul pentru definirea familiei. În toamna anului 2015, Coaliţia pentru Familie a demarat perfect legitim şi constituţional procedurile de revizuire a Constituţiei României pentru modificarea art. 48 alin. (1) - Familia, pentru a înlocui termenul "soţi" cu exprimarea "bărbat şi femeie". Camera Deputaţilor a luat cunoştinţă de această iniţiativă, iar răspunsul politic firesc, obligatoriu, la o iniţiativă cetăţenească solicitată şi susţinută de peste 3.000.000 de semnături, a fost acela de a vota în data de 9 mai pentru proiectul propus. În acest sens, consider este important de specificat, pentru a nu exista confuzii, Proiectul de Lege priveşte doar modificarea art. 48 alin. (1) din Constituţia României. Forma actuală prevede: "Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între soţi, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor." S-a considerat formularea "soţi" este un termen vag şi deschis interpretărilor, iar din acest motiv forma propusă prevede: "Familia se întemeiază pe căsătoria liber consimţită între un bărbat şi o femeie, pe egalitatea acestora şi pe dreptul şi îndatorirea părinţilor de a asigura creşterea, educaţia şi instruirea copiilor." Senatorii au o misiune foarte importantă, dar sunt sigur aceştia vor oferi un vot favorabil acestei iniţiative cetăţeneşti. Un vot favorabil înseamnă 91 de voturi pentru, iar următorul pas pe care trebuie îl pregătim din timp este validarea populară prin referendum a modificării articolului corespunzător din Constituţia României. Coaliţia de guvernare PSD-ALDE a luat decizia politică fermă de a organiza referendumul pentru modificarea Constituţiei, pe tema definirii familiei. În acest sens poporul roman îşi va exprima voinţa suverană şi va avea posibilitatea de a fundamenta valorile în care crede şi arate care este cu adevărat direcţia morală, spirituală şi socială a acestei naţiuni. Această modificare a Constituţiei, în sensul definirii familiei, ca fiind bazată pe căsătoria dintre un bărbat şi o femeie, nu este împotriva nimănui şi nu va avea ca rezultat ştirbirea vreunui drept fundamental. Aşadar, societatea românească are dreptul îşi definească propriile valori, familia întemeiată pe căsătoria dintre un bărbat şi o femeie fiind singura relaţie interumană care asigură mediul propice naşterii, creşterii şi educaţiei generaţiilor viitoare. Totodată, în calitatea mea de deputat, de soţ şi de părinte, voi continua depun toate eforturile necesare pentru susţinerea acestui referendum, pentru susţinerea familiei întemeiată pe uniunea liber consimţită între un bărbat şi o femeie, dar şi pe susţinerea valorilor fundamentale în societatea românească.
07 Mar 2018  Sursa: stenograme parlament
15.
: "Continuarea achiziţionării de echipamente medicale de înaltă performanţă, pentru spitale" În Programul de guvernare al PSD, sănătatea reprezintă un obiectiv de interes naţional. În calitatea mea de deputat al partidului de guvernământ, salut iniţiativa Ministerul Sănătăţii, de realizare şi de continuare a Programului de achiziţionare a echipamentelor medicale de imagistică medicală de înaltă performanţă, atât pentru Spitalul Judeţean de Urgenţă Mavromati Botoşani, cât şi pentru alte spitale de urgenţă din ţară. În acest mod, se oferă încă o dovadă de respectare a Programului de guvernare al PSD, programul având un capitol dedicat dotării spitalelor judeţene cu aparate RMN sau Computer Tomograf şi alte echipamente medicale avansate. Totodată, este de menţionat se oferă şi dovada respectării art. 34, alin. (2) din Constituţie - "Statul este obligat ia măsuri pentru asigurarea igienei şi a sănătăţii publice". În acest sens, în urmă cu câteva zile, Spitalul Judeţean de Urgenţă Botoşani a primit noul computer tomograf. Sunt bucuros anunţ , odată cu darea în utilizare a acestui aparat de imagistică medicală, vor fi deserviţi un număr mai mare de pacienţi, dar va fi înregistrată şi o reducere a timpului de aşteptare pentru pacienţi, acesta fiind al doilea CT cu care este dotat spitalul. Până acum, pacienţii spitalului erau nevoiţi se înscrie pe o listă de aşteptare pentru a beneficia de acesta analiză, timpul de aşteptare, fiind chiar şi de câteva săptămâni. Totodată, prin punerea în funcţiune a computerului tomograf, medicii specialişti vor avea posibilitatea de a îşi exercita profesia în conformitate cu standardele europene şi vor putea pune un diagnostic precis, ceea ce înseamnă servicii medicale de calitate oferite pacienţilor şi timp câştigat pentru instituirea şi administrarea tratamentului corect. Totodată, în calitatea mea de specialist în domeniul sănătăţii, voi continua depun toate eforturile necesare pentru asigurarea unor condiţii cât mai bune pentru toţi pacienţii din judeţul Botoşani, dar şi pentru pacienţii din ţară. Se ştie foarte bine există încă un deficit de echipamente medicale de înaltă performanţă în spitale. De aceea, sunt convins de faptul Guvernul Dăncilă, sprijinit de majoritatea parlamentară a PSD, va depune toate eforturile necesare pentru continuarea achiziţionării de echipamente medicale de înaltă performanţă pentru spitale. În acest fel, putem pune piatra de temelie a reconstrucţiei sistemului sanitar în jurul şi în interesul cetăţeanului.
28 Feb 2018  Sursa: stenograme parlament
16.
: "Guvernul actual a rezolvat toate crizele majore din sănătate lăsate de tehnocraţi" În urmă cu câteva zile au fost distribuite către toate spitalele din România circa 2.200 de flacoane de Pentaglobin, iar alte doze urmează fie distribuite în următoarele două săptămâni, punându-se astfel capăt crizei de imunoglobulină cu care ne-am confruntat în ultimele săptămâni. La fel, am avut o criză a vaccinurilor care iar a afectat întreaga ţară, la fel cum constatăm alte şi alte crize în achiziţia de medicamente şi produse medicamentoase. În opinia mea aceste lucruri sunt extrem de grave, mai ales pentru , în fiecare din aceste cazuri, au fost persoane care şi-au pierdut viaţa, iar mulţi alţi pacienţi au avut de suferit. Din fericire, acest Guvern a făcut tot ce a fost posibil, în acord cu legile în vigoare, pentru a derula cât de rapid se poate procedurile de achiziţie, iar acum s-a ajuns la un ritm normal în ceea ce priveşte alimentarea stocurilor. S-au introdus contractele multianuale de achiziţie pentru vaccinuri şi s-au luat măsuri pentru combaterea exportului paralel de medicamente. Dar avem obligaţia îi informăm corect pe cetăţeni. Oamenii trebuie ştie cum s-a ajuns aici şi cine nu şi-a făcut treaba. Cei care spun actualul Guvern vrea dea vina pe greaua moştenire încearcă de fapt ascundă răspunderea celor care nu şi-au făcut treaba. Repet, e vorba de oameni care şi-au pierdut viaţa şi trebuie ştim exact cine nu şi-a respectat obligaţiile de serviciu, cine este responsabil de acest lucru. Nu ne putem face nu e important acest aspect, este extrem de important! Ştim foarte bine achiziţiile unor astfel de produse nu se fac peste noapte, ele trebuie organizate cu mult înainte de epuizarea stocurilor. Nu e deloc suficient constaţi ai produse deficitare, cum a făcut fostul Guvern technocrat, nu e deloc suficient faci o listă cu medicamentele deficitare, dacă nu începi imediat procedurile de achiziţie, pentru fiecare zi de întârziere va însemna ulterior o zi în care viaţa unor pacienţi este pusă în pericol. Se ştia foarte bine există un deficit de vaccinuri de imunoglobulină, încă de pe vremea guvernului tehnocrat. Normal era anticipezi necesarul şi faci achiziţiile necesare din timp, nu predai Ministerul Sănătăţii cu stocurile goale de medicamente, după care dai vina pe cei care îţi urmează nu au cumpărat produsele deficitare. A face cunoscute toate aceste lucruri nu înseamnă dai vina pe greaua moştenire, ci de a le arăta oamenilor cine nu şi-a făcut treaba şi cine ar trebui tras la răspundere pentru acest lucru.
06 Dec 2017  Sursa: stenograme parlament
17.
: "Moţiunea de cenzură a opoziţiei, un exerciţiu de imagine" Moţiunea de cenzură a opoziţiei a reprezentat doar un exerciţiu de imagine, dar un bun prilej pentru Guvern de a-şi prezenta realizările. Moţiunea nu putea fi votată de niciun parlamentar normal şi onest pentru a fost doar o înşiruire de minciuni şi de acuzaţii fără obiect. Este chiar penibilă depunerea unei moţiuni în care se contestă realizările economice, creşterile de pensii şi salarii de un partid - PNL, fost PDL, care atunci când a fost la guvernare a luat un sfert din veniturile românilor, a tăiat şi salarii şi pensii. Guvernul PSD - ALDE a reuşit, în numai 10 luni, îndeplinească peste 100 de obiective esenţiale, cât nu au reuşit alte guverne facă în tot mandatul. Vreau prezint faptele certe realizate de coaliţia de la guvernare: Creşterea economică record - 8,8 % pe ultimul trimestru, 7% pe primele nouă luni; Noua Lege a salarizării care aduce o majorare consistentă a salariilor; Majorarea pensiilor; Scăderea fiscalităţii până la cel mai mic nivel din Uniunea Europeană; Rezolvarea gravei probleme a dezechilibrului bugetului de pensii prin transferul contribuţiilor de la angajator la angajat şi reducerea evaziunii din acest domeniu - peste două milioane de salariaţi nu au contribuţiile plătite; Crearea unui cadru concurenţial corect pentru investitorii români şi străini prin adoptarea directivei Uniunii Europene privind interzicerea externalizării profitului obţinut în România; Cel mai înalt plafon din Europa pentru indemnizaţiile maternale; Sprijin pentru înfiinţarea de noi afaceri prin programul start-up; Sprijin pentru agricultori şi pentru crescătorii de animale şi atragerea record a finanţării europene pentru aceste sectoare; Sprijin pentru studenţi. Moţiunea de cenzură a picat, dar orice alte acţiuni menite îngrădească prin forţă dreptul legitim de guvernare ori legiferare dat de români PSD-ALDE sunt nedemocratice şi anticonstituţionale.
29 Nov 2017  Sursa: stenograme parlament
18.
: "Creşterea veniturilor românilor, cea mai importantă realizare a Programului de guvernare, după primele 10 luni" Săptămâna trecută, Comitetul Executiv Naţional al PSD a făcut o evaluare actului de guvernare, după primele zece luni ale acestui an. Au fost prezentate cu această ocazie cele mai importante 100 de obiective realizate în această perioadă. Deci sunt mai multe, au fost prezentate doar cele mai importante. Nu ştiu dacă alte Guverne au reuşit realizeze atâtea obiective într-un mandat întreg şi chiar ar fi interesant vedem Programele de guvernare ale precedentelor guvernări şi vedem cât a făcut fiecare dintre ele. vrea însă reamintesc de unde am plecat. Când PSD a revenit la guvernare, s-a vorbit mult despre aşa-numitul populism al creşterilor de pensii şi de salarii. S-a vorbit mult despre aşa-zisa estimare fantezistă de 5,2% creştere economică, în condiţiile în care mai toate organismele financiare internaţionale indicau la începutul anului o creştere economică pentru Români de circa 3,1% - 3,5%. După primele 10 luni, avem o creştere a salariilor bugetarilor de peste 21%, iar a celor din sectorul privat cu 12%. Iar aşa-zisa estimare fantezistă de 5,2% pare foarte modestă faţă de creşterea reală de 7% din primele trei trimestre. Ceea ce merită observat este , după ce au catalogat Programul nostru de guvernare drept fantezist şi populist, cei din opoziţie n-au urmărit în tot acest timp de 10 luni decât ne critice, nu am respectat o măsură sau alta din program. Aşadar, cum vine, stimaţi colegi, din opoziţie? Dacă programul era populist, de ce aţi fost atât de preocupaţi de realizarea lui la virgulă? Eu nu spun s-a realizat tot ce este scris acolo. Sunt şi unele măsuri prevăzute pentru anul 2017, care încă nu au fost realizate. Dar asta nu înseamnă le-am abandonat. Ele vor fi probabil realizate până la finalul acestui mandat. Dar important este Programul s-a realizat în liniile lui esenţiale. S-au atins obiectivele macroeconomice: suntem sub pragul de 3% deficit, avem o creştere foarte bună, poate prima din lume - în orice caz, prima din Europa - iar datoria ca procent din PIB este mai mică decât anul trecut, concomitent cu o creştere de 10% a veniturilor bugetare. În acelaşi timp, însă, s-a realizat cel mai important obiectiv al guvernării, respectiv ca aceste creşteri ale economiei şi ale veniturilor bugetare aibă un corespondent pozitiv şi în buzunarele cetăţenilor, nu fie doar pe hârtie. S-a spus, în mod fals, mărirea preţurilor la carburanţi şi la unele alimente ar fi anulat toate majorările. Este complet fals! În termeni reali, adică majorări de salarii şi pensii minus inflaţie, avem o creştere reală a puterii de cumpărare a românilor. În cazul salariaţilor, creşterea medie a puterii de cumpărare este de 12,6%, iar la pensionari este de 14,6%, cu mult mai mult faţă de anii anteriori. Aşadar, dincolo de critici şi de polemici politice, fluturaşul de pensie sau de salariu nu poate fi contrazis de nimeni. Iar creşterea reală a puterii de cumpărare este de departe cea mai importantă realizare a acestor prime 10 luni, deşi trebuie recunosc mai este nevoie încă de multe lucruri pentru ca veniturile românilor devină comparabile cu cele din Europa. Dar pentru asta ne aflăm la guvernare.
21 Nov 2017  Sursa: stenograme parlament
19.
: "Prezentarea argumentelor pentru respingerea atacurilor pe tema reformei fiscale" Am constat , deşi după aprobarea Ordonanţei de urgenţă prin care sunt implementate o serie de măsuri benefice atât pentru angajaţii, cât şi pentru angajatorii din România pentru anul viitor, atât premierul, cât şi ministrul finanţelor publice au explicat toate deciziile, în continuare colegii din Opoziţie ne atacă şi ne denigrează pe această temă. Probabil sunt supăraţi, pentru majoritatea modificărilor sunt mai degrabă de factură liberală, de scădere a taxelor şi nu sunt mulţumiţi nu sunt dânşii cei care au adoptat această reformă fiscală. Prin declaraţia de astăzi, am în vedere demontez principalele critici care au fost aduse în spaţiul public în legătură cu modificările aduse Codului fiscal. Angajatorii privaţi nu vor mări salariul brut pentru a menţine netul la acelaşi nivel. Angajatorii nu au niciun cost suplimentar prin această măsură. Deci nu au niciun motiv le scadă salariile angajaţilor. Nu există niciun beneficiu pentru economie prin aceste măsuri. Principalul avantaj constă tocmai în faptul se diminuează deficitul la Bugetul asigurărilor sociale de stat, cu aproape 9 miliarde de lei, bani care nu vor mai fi transferaţi de la bugetul de stat pentru plata pensiilor. Acest deficit scade de la 13,5 miliarde lei la 4,6 miliarde lei. Această diferenţă va fi folosită pentru spitale, şcoli, drumuri sau medicamente. Astfel, se reduc sumele de bani rămase necheltuite în fiecare an la autorităţile locale. Deci banii care până acum rămâneau neutilizaţi intră în circuitul economic şi generează creştere economică şi mai multe venituri la bugetul de stat. Reforma se face în grabă, fără consultări, fără studiu de impact. Măsura transferului contribuţiilor a fost publicată încă de la începutul anului. Ea se regăseşte în Programul de guvernare al Cabinetului Grindeanu şi a fost menţinută şi în Programul asumat de Guvernul Tudose. Aşadar, măsura era publică şi anunţată încă de la începutul guvernării. Toate negocierile cu sindicatele pentru Legea salarizării unitare s-au făcut în cunoştinţă de cauză, va avea loc acest transfer al contribuţiilor. Deci sindicatele au ştiut încă din această vară se va face acest transfer. Ordonanţa de urgenţă privind măsurile fiscale a fost publicată cu două săptămâni înainte de a fi adoptată. Toată lumea este împotrivă - sindicate, patronate, angajatori străini. Cele mai importate organizaţii ale patronilor români susţin măsurile fiscale şi consideră nu vor fi afectate de aceste modificări ale cadrului fiscal. Uniunea Generală a Industriaşilor Români, Confederaţia Naţională a Patronatului Român, Confederaţia Patronală a Industriilor din România - toate acestea s-au exprimat public nu vor fi afectate de aceste măsuri şi , dimpotrivă, creşterea salariului minim este o măsură bună. Guvernul a avut întâlniri cu marii angajatori, care nu s-au exprimat deloc împotriva măsurilor propuse. Creşterile de salarii sunt derizorii. Nicio creştere de salariu nu poate fi considerată derizorie. Este în plus, nu este în minus, aşa cum a fost în alte guvernări. La cel cu salariul minim va fi o creştere a venitului net, în mână, de 9,1%. Cei care au venituri din dobânzi, chirii, pensii mai mari de 2.000 lei, agricultură, investiţii pe bursă, PFA-uri, activităţi independente, arende, vor avea o creştere de 7,1% a acestor venituri. La bugetari, creşterile vor fi de peste 4 procente. Consiliile judeţene şi primăriile rămân fără bani de investiţii. În primul rând, reducerea impozitului pe venit este o măsură de relaxare fiscală dorită de milioane de salariaţi şi de mediul de afaceri. Deci este o măsură bună. Nu este afectată capacitatea niciunei unităţi administrativ-teritoriale. Se reduc doar sumele de bani care rămân nefolosite în fiecare an. Aceşti bani sunt reintroduşi în economie şi generează creştere economică şi venituri suplimentare la buget. Cresc însă bugetele localităţilor şi ale judeţelor mici sau cu venituri mici. Se reduc astfel decalajele de dezvoltare dintre localităţile şi judeţele din România. Pentru primării s-a mărit procentul privind cotele defalcate din impozitul pe venit încasat pe raza localităţii, de la stat, de la 41,75% la 43%. Nu se acoperă riscurile de muncă, respectiv accidente de muncă, şomaj, creanţe salariale, concedii medicale, care acum sunt suportate de angajator. La nivelul angajatorului rămâne o contribuţie de 2,25% din salariul brut, numită "contribuţie asiguratorie de muncă". Din această contribuţie se vor acoperi toate riscurile de muncă. Nu mai există predictibilitate fiscală. Nimic din reforma fiscală nu încurcă planul de afaceri al unei companii sau realizarea în timp a bugetelor. Transferul contribuţiilor de la angajator la salariat nu modifică costul total cu forţa de muncă. Scăderea impozitului pe venit de la 16 la 10% este un beneficiu pentru toate companiile, dar şi pentru angajaţi, colaboratori sau pensionari. Prin urmare, nu afectează, ci avanatajează. Nu e timp de implementare, de ajustare a contractelor, de pregătire a programelor informatice etc. În privinţa programelor informatice, operaţiunea este banală, pentru toate modificările sunt în sensul simplificării. Prin urmare, ajustările sunt simplu de făcut, se lucrează pe programele existente, nu se pune, în niciun caz problema unor noi programe. Toţi cei care lucrează în departamentele financiar-contabile ştiu, pentru au mai trecut de foarte multe ori prin astfel de operaţiuni, modificările programelor se fac practic în câteva ore.
14 Nov 2017  Sursa: stenograme parlament
20.
: "Transferul contribuţiilor va aduce mai mulţi bani în sistemul de sănătate" Vedem cu toţii de ceva vreme o întreagă discuţie privind transferul contribuţiilor sociale din dreptul angajatului, în contul salariatului. Sunt foarte multe critici, mai mult sau mai puţin întemeiate, mai mult sau mai puţin oneste, mai mult sau mai puţin bine intenţionate. Putem discuta mult despre această măsură şi există argumente foarte puternice în sprijinul unei astfel de modificări a sistemului fiscal. Nu vreau însă intru în toate detaliile economice care arată de ce este bine se ia această decizie. În calitate de membru al Comisiei pentru sănătate din Camera Deputaţilor, voi rezuma doar la unul dintre ele şi anume, beneficiile pentru sistemul de sănătate. Argumentul principal este , prin acest transfer al contribuţiilor, vor creşte sumele disponibile pentru sistemul de sănătate din România. Veţi întreba probabil, de unde vor veni aceşti bani în plus? Şi acum angajatorul plăteşte contribuţii la sănătate, iar dacă aceşti bani se vor muta de la angajator la salariat, nu va veni nimic în plus. Ei bine, nu e deloc aşa. Banii pentru contribuţii vor creşte, inclusiv pentru contribuţiile la sănătate. Este adevărat procentul contribuţiilor din salariul brut va scădea cu două puncte, de la 39,25% în prezent, la 37,25% după introducerea reformei fiscale. La fel se va întâmpla şi în cazul contribuţiilor la sănătate. Ele vor scădea, procentual vorbind, de la 10,7% cât reprezintă în prezent suma dintre contribuţia angajatorului şi cea a salariatului, la 10% contribuţii, care vor fi exclusiv din partea angajatului, după aplicarea reformei. Este adevărat, deci, scad procentual, însă ca valoare aceste contribuţii vor creşte, pentru cei 10% rămaşi după introducerea modificărilor se vor raporta la un salariu brut mai mare. Acest lucru nu va conduce însă la scăderea salariilor nete, pentru , în acelaşi timp, impozitul pe venit se va reduce de la 16% la 10%. Deci fără a pune presiune nici pe salariat, nici pe angajator, vom obţine mai mulţi bani pentru sistemul de sănătate. Practic, din sumele plătite astăzi pentru impozitul pe profit, o parte se va duce la contribuţiile sociale şi de sănătate. Asta înseamnă sistemul asigurărilor sociale de sănătate va avea de câştigat, iar în ultimă instanţă cetăţenii vor avea de câştigat pentru vor fi mai mulţi bani pentru medicamente şi pentru spitale. O altă sursă de venituri suplimentare la sănătate, în urma acestei măsuri, decurge din modalitatea de colectare a acestor contribuţii. După cum ştiţi, măsura transferului contribuţiilor vine la pachet cu o altă decizie importantă, respectiv cea prin care neplata sumelor reţinute la sursă devine infracţiune. Se astfel curs deciziilor Curţii Constituţionale care au cerut ca statul definească mai clar în lege care dintre faptele de evaziune sunt infracţiuni şi care sunt contravenţii. Prin urmare, angajatorii care nu vor mai plăti statului contribuţiile angajaţilor, vor suporta consecinţe de ordin penal, aceasta pentru acele contribuţii nu vor mai fi calculate din banii lor, ci din banii salariaţilor. Iar dacă tu ca angajator ai reţinut cota parte din salariul brut al angajatului, atunci nu mai ai dreptul cumulezi penalităţi pe banii angajatului. Aşadar, colectarea contribuţiilor sociale va creşte substanţial, ceea ce, din nou, înseamnă mai mulţi bani pentru sănătate. Iar eu, ca fost preşedinte de casă judeţeană de asigurări de sănătate, consider este un lucru bun pe care noi, parlamentarii, va trebui îl susţinem atunci când vom dezbate în Parlament legile prin care se vor lua aceste măsuri.
07 Nov 2017  Sursa: stenograme parlament
Prev / Next

Nici un comentariu pentru “Bodu Sebastian Valentin”

Lasa un comentariu

Date de contact
Flux RSS   Declarații
08 Nov
2006
- secretar de stat la Ministerul Finanţelor Publice: Mulţumesc, domnule preşedinte. Punctul de vedere al Guvernului este de respingere a acestui proiect, deoarece se creează un paralelism. Exi... 
08 Nov
2006
: - preşedinte la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, secretar de stat la Ministerul Finanţelor Publice Mulţumesc, domnule preşedinte. Prezentul proiect de lege transpune în legisla... 
11 May
2006
: Mulţumesc. Pentru aceleaşi considerente prezentate de domnul vicepreşedinte Ştefan Viorel, Guvernul susţine respingerea acestui proiect de lege.  
11 May
2006
- secretar de stat în Ministerul Finanţelor Publice: Mulţumesc, domnule preşedinte. Prezentul proiect de lege propune aprobarea unui împrumut de 7,2 milioane euro acordat de către BERD cătr... 
08 May
2006
: Mulţumesc, domnule preşedinte. Punctul de vedere al Guvernului este împotriva retrimiterii la comisie, deoarece este posibil să intre pe aprobare tacită.  
Alte legături


Harta politicii
a apărut în

hartapoliticii.ro © 2008-2012

Toate datele de pe acest site sunt oferite cu caracter orientativ. Folosind acest site acceptați că autorii nu își asumă nici o răspundere pentru corectitudinea acestor informații. Dacă aveți întrebări, sugestii sau opinii, vă rog să mă contactați.